Бизнес

Оценката на доставчика на облачен софтуер Snowflake стигна 12,4 млрд. долара

Мария Динкова

Разработчикът на облачни технологии за съхранени и анализиране на данни Snowflake вече струва 12,4 млрд. долара, което прави компанията една от най-високо оценяваните организации, финансирани с рисков капитал в Силициевата долина, пише CNBC.

Последният кръг на финансиране, подкрепен от звеното за рискови инвестиции на Salesforce и Dragoneer Investment Group, донесе 479 млн. долара на Snowflake. Новият капитал ще помогне на компанията да се съревновава с доставчици на облачни инфраструктури като Amazon, Microsoft и Google.

От Salesforce инвестираха в няколко други компании за фирмен софтуер, станали публични през последните години. Очаква се те да окажат съдействие на Snowflake с тяхната "стратегия за съдържание", разказва изпълнителният директор Франк Слутмън. Salesforce разполага с данни на свои клиенти относно техните потребители и цялата тази информация може да бъде комбинирана с данни, съхранявани в Snowflake, които след това да бъдат изпращани към услуги като Tableau (притежаваниа от Salesforce) за визуализация.

По думите на Слутмън Snowflake вероятно е взел 2,500 потребители от услугата Redshift на Amazon Web Service, сред които Adobe, Instacart, Deliveroo и Strava.

В резултат на сътрудничеството със Salesforce, клиенти ще могат дори без допълнителни кликове да започнат да използват Snowflake. "То просто ще се появява магически", споделя Слутмън.

Новият кръг на финансиране утрои оценката на Snowflake от 3,9 млрд. долара от 2018. Слутмън отбелязва, че компанията не е използвала 450-те милиона долара, събраните тогава. Същевременно обаче тя още не е на печалба на нетна база, отчасти заради уреждане на компенсации под формата на акции. Изпълнителният директор изтъква, че "отнема известна времето" да се премине линията на доходността.

През декември Слутмън заяви, че подготвя компанията да стане публична, но не разполага с конкретни срокове и изпитва притеснения във връзка с предстоящите президентски избори тази година.

"Ние имаме мащаба и скоростта за това, но просто изчакваме правилния момент. Когато го направим, ще представим компанията в най-добрата й възможна форма, вместо да прибързваме", коментира Слутмън.

Новият кръг на финансиране ще даде на Snowflake сериозни средства, но изпълнителният директор не разкрива, дали компанията ще се насочи към традиционно ППП или директно листване, което ще превърне Snowflake в публична, без да донесе допълнителен капитал.

Snowflake е открита през 2012 и е базирана в Сан Матео, Калифорния. Слутмън зае позицията на главен изпълнителен директор през май на мястото на бившия мениджър от Microsoft Боб Мъглиа.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X