Облаци

HP влиза в облачна конкуренция с Amazon и Google

Computer World

Лео Апотекър, CEO на HP, по време на пресконференция на 14 мартНа 14 март главният изпълнителен директор на Hewlett-Packard Лео Апотекър разкри новата облачна стратегия на компанията, с която тя ще се превърне в директен конкурент на Amazon и Google по отношение на предоставянето на облачни услуги. Този ход ще промени начина, по който HP ще обслужва клиентите си.

Има много елементи в обявеното от Апотекър, но два от тях изпъкват пред останалите..

Първият е планът на HP да създаде частен облак, който да позволи на служителите, достъпващи работни приложения от личните си смартфони, да комуникират с колеги и клиенти посредством социални мрежи.

Вторият елемент е създаването на магазин за приложения, в който ще ИТ гигантът ще предлага приложения както за индивидуални потребители, така и за малки, средни и големи клиенти. Една такава платформа може да се окаже плодородна почва за много нови компании, предлагащи корпоративен софтуер, тъй като ще намерят свеж начин за достигане потенциалните си клиенти.

Най-общо казано, Апотекър заяви, че HP ще създаде в своята облачна платформа „един отворен пазар, който интегрира потребителски, корпоративни и развойни услуги – всеки от нас със своя собствен персонален облак, съчетаващ личния и професионалния ни живот – винаги наличен, винаги достъпен, отделен, сигурен и прост“.

Според анализаторите

Вероятно ще е следващата година, когато всички компоненти от стратегията на HP и всички детайли от визията на Апотекър бъдат реализирани. Още отсега обаче анализаторите започват да споделят какви облаци виждат на хоризонта на Hewlett-Packard.

Франк Джилей, анализатор от Forrester Research, идентифицира нужда от интеграция между персоналните и работните среди, представена в персоналния облак на Апотекър. Много хора имат дълги списъци с професионални контакти на сайтове за социално общуване и ако тази информация може да бъде интегрирана със служебните системи, могат да се отворят нови възможности, според него. Някои работодатели дори могат да решат да позволят на служителите си да използват данните си за влизане във Facebook за корпоративните мрежи.

Това е онзи вид пресичане или интеграция, която ще видим между работната и личния живот, и ще е предимство за вендор като HP да помогне на компаниите да направят това“, казва Джилей.

Продаването на корпоративни приложения през онлайн магазин съдържа някои интересни възможности, смята Роб Ендерле, анализатор в Enderle Group. „Обикновено предприятията харесват да са близки с вендорите, доставящи технологията, а моделът на магазина за приложения прекъсва това“, посочва той. Но едно такова пространство ще предостави на бизнес потребителите достъп до малки разработчици на приложения, които иначе трудно биха могли да скалират до корпоративно ниво, според него. В този случай „услугите на HP могат да ги обвият и така те ще станат готови за корпоративна употреба – така предполагам, че ще работи“, казва Ендерле.

Изграждането на пазар за приложения не би трябвало да е проблем за HP, която може да предложи на разработчиците на потребителски и корпоративни приложения достъп до своята огромна клиентска база. Hewlett-Packard вече обяви планове да сложи операционната система webOS, придобита заедно с Palm, на всеки нов компютър, който доставя – това е много голям дистрибуционен канал. „Разработчиците търсят горещото – те се движат към шума, там, където са парите“, посочва Кроуфорд Дел Прет, анализатор в IDC.

Но какъв тип облак ще създаде HP? Ще бъде ли труден за напускане, или няма да може да работи заедно с други облачни услуги, които потребителите използват?

Голям играч в сферата на облачните технологии е Microsoft и въпреки че Апотекър говори за отдавнашното приятелство между HP и редмъндския гигант, той не сподели как двете компании биха могли да си сътрудничат в тази област.

Според Дел Прет, облачната платформа на HP ще работи добре с Microsoft Azure, позволявайки на разработчиците и потребителите лесно да използват и двете.

Съобщението от 14 март е първото истински забележимо усилие на назначения през септември 2010 г. Апотекър да излезе от сянката на предшественика си Марк Хърд, който бе принуден да напусне.

Според някои анализатори, част от работата, довела до новините от 14 март, е започнала по времето на Хърд, но това, което Апотекър предлага, е съгласувана и унифицирана стратегия за компанията.

Computerworld (САЩ)





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X