Кариера

SAP: Емпатията е в основата на човешките ресурси

Александър Главчев

Според проучване на EY 67% от компаниите използват хибриден модел на работа, изискващ от компаниите да бъдат гъвкави и да отговарят навременно на промените в нуждите на служителите. Ето защо отделите "Човешки ресурси", които са отговорни за изграждане на работното ежедневие като вид "изживяване" за персонала, стават все по-важна част от компаниите. Тези и редица други актуални теми бяха засегнати по време на събитието SAP Human Experience Summit, което се проведе по-рано този месец.

"По време на втората година от пандемията, човешките ресурси придобиха по-висока стратегическа стойност за компаниите. Те са отправна точка за служителите и основополагащ фактор за бъдещето на кариерния им път. Това налага развитието на умения у ръководителите, чрез които те да се грижат за емоционалното състояние на служителите, в резултат на което персоналът да се чувства добре. Дигиталните технологии позволяват да се докоснем до важни данни, които да ни помогнат да развием тези умения, да създадем общност и да приложим подход, обърнат към човека", коментира Якоб Киблбоек, директор на SAP SuccessFactors за Централна и Източна Европа.

Събитието SAP Human Experience Summit събра експерти от Централна и Източна Европа. Форумът предостави цялостно и интерактивно дигитално изживяване на редица HR специалисти. Независими експерти и SAP консултанти, както и клиенти на компанията, обсъдиха на живо необходимостта организациите да преминат през процеса на дигитализация. Тази тенденция се забелязва и при управлението на човешкия капитал. През изминалата година HR отделите трябваше да развият начин на работа на базата на синергия между хора и технологиите. Днес всеки може да работи от различна точка по света - модел, който ще се наложи за постоянно. Изследване на полски предприемачи, организирано от SAP, показва, че след края на пандемията 76% от компаниите възнамеряват да запазят възможността за дистанционна работа поне в специфични ситуации, които налагат това.

Опитът, свързан с работата от дистанция или хибридния модел, който организациите натрупаха през последната година, постави на фокус нуждата от изграждане на доверие между служителите и техните ръководители. Сабрина Дик, HR директор на SAP за Централна и Източна Европа, отбеляза, че в този период лидерите, които са успели да се доверят на своите собствени умения и на своите служители, са пожънали успех. Споделяйки своите истински чувства, те са подсилили междуличностните взаимоотношения със своите колеги и действително са им предоставили необходимата подкрепа.

Емпатията е стратегическа черта от профила на личностите-лидерите. До това заключение достигнаха експертите по време на SAP Customer Experience Summit. В допълнение към разбиране и доверие интелигентното лидерство предоставя ясни насоки на служителите, както и благоприятна среда, в която да се развиват.

"Освен доверието, т.нар. "коучинг" и менторство се превърнаха в актуални теми за HR отделите. Компаниите се изправят пред предизвикателството да мотивират своите служители да продължат да се справят с препятствията, които срещат в личен и професионален план. Организациите са преразпределили допълнителните придобивки, които предлагат, и са добавили консултации за психично здраве и курсове за добро емоционално състояние.. По този начин компаниите се стараят да помогнат на служителите да преминат осъзнато през промените, които се случват, и да контролират по-успешно работното си ежедневие и кариерното си развитие в условията на новата реалност, породена от пандемията", допълва Сабрина Дик, HR директор на SAP за Централна и Източна Европа.

Според проучването "Organizing work in times of pandemic. Challenges for HR in 2021" 21% от компании са въвели или смятат да въведат мобилни или онлайн консултации на своите служители, а 5% от интервюираните организации вече предлагат частна психологическа подкрепа. Целта на тези мерки е да се осигури грижа за емоционалното състояние на работещите, което да им помогне във всички аспекти от ежедневието. Тъй като именно хората са най-важният елемент от бизнес стратегията на компанията, организациите влагат емпатия, с която да се погрижат за ангажираността, осъзнатостта и положителното изживяване на своите служители.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2021 съгласно Общи условия за ползване

X