Кариера

Българският работодател – нетолерантен към различията

Майя Бойчева-Манолчева

Около 40% от кандидатстващите за работа в България са усетили липса на толерантност по време на проведеното интервю. Това показват данните от проучване на BluePoint по поръчка на TELUS International Bulgaria, извършено през януари сред 400 човека във възрастовата граница 18 - 60 години.

Всеки втори от допитаните споделя, че има близък, който е потърпевш от липса на толерантност, а 29,1% декларират, че им се е случвало да прикрият белег, за да избегне предразсъдъци и да омекотят разговора. Според допитаните най-често предразсъдъците по време на интервютата за работа са свързани с възрастта, етническата принадлежност, сексуалната ориентация и плановете за деца.

"За нас беше важно да проследим как обществото в България приема различните и тук процентите са категорични - едва 2,3 % от изследваните лица смятат, че българското общество е толерантно спрямо различните", коментира Юлиан Добрев, управител на BluePoint, по време на специално организирана за целта пресконференция.

На въпроса "Отворени ли са работодателите към различните?" едва 3,3% от изследваните лица отговарят положително, а 34% са категорични, че работодателите у нас не са "отворени" към различията в кандидати за работа.

Интересното е, че според 70% от допитаните става все по-трудно човек да намери и започне работа, като една трета от анкетираните посочват като причина за това и наличието на предразсъдъци. Двете възрастови групи, за които това е валидно в най-голяма степен, са кадрите без опит на възраст до 24 години и хората над 45-54 години (53,2%).

Паралелно с изследването е проведено и вътрешно проучване в TELUS International Bulgaria, при което над 90% от служителите са заявили, че по време интервюто за работа не са им задавани въпроси, свързани с етническа принадлежност, планове за деца, навици, свързани с тютюнопушене и др. неудобни въпроси. 98,7% от служителите определят компанията като "изключително толерантна" или "по-скоро толерантна".

С цел да започне диалог за преодоляване на предразсъдъците в процеса на кандидатстване за работа TELUS International Bulgaria стартира национална кампания "Бъди себе си", в която участват Влади Ампов-Графа и Прея.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2021 съгласно Общи условия за ползване

X