Кариера

Дигиталното е водещо в световната индустрия за играчки

Computer World

 

 

Дигиталното е водещо в световната индустрия за играчки, като продуктите за деца вече се превръщат в инфлуенсъри, разкриха от „Хиполенд“. Една от основните тенденции, свързани с технологиите, е, че играчките имат свои собствени уебсайтове, страници в социалните мрежи като Facebook и Instagram, както и канали вYouTube, чрез които влияят на малките потребители.

Пример за това са плачещите кукли Cry Babies, които предлагат онлайн истории, пъзели за подреждане и картинки за оцветяване. Освен това самото представяне на играчката се случва едновременно офлайн в Музея за модерно изкуство в Лондон и онлайн от „инфлуенсерка“ с 9 милиона последователи. Само за 4 седмици първите 3 епизода за куклите, които плачат с истински сълзи, имат 1.5 милиона гледания в YouTube.

На социалните мрежи разчитат и играчките за момченца. Едно от най-новите попълнения в Ben 10 колекцията е представено от YouTube инфлуенсер, който показва на феновете си как караваната на Бен се превръща в игpaлнa плoщaдĸa нa 3 нивa.

На второ място трябва да се спомене тенденцията, че световните производните използват новите технологии, за да добавят все повече вторично за една играчка съдържание, подсилвайки изживяването. Кукли, пъзели, роботи и дронове имат QR код или мобилни приложения за повече интерактивност. Примерите в това отношение са безброй. Още преди пет години беше въведен QR код при Barbie, който даваше възможност да се спечелят истински дрехи, изработени от моден дизайнер. По този начин Barbie не е вече просто кукла, а YouTube влогър с 5 милиона последователи. 2D пъзелите от своя страна само с мобилно приложение се превръщат в 3D. Роботът Boxer пък се учи да танцува чрез дистанционно, но при свързване с приложение се активират 25 други дейности.


Дигиталното е водещо в световната индустрия за играчки

© Computer World, Computerworld.bg

Технологиите променят съществено и образователните игри, които стават все по-интерактивни и развиват по-разностранни умения у малчуганите. Интерактивна карта на света например показва информация за 78 държави, включително географски региони, архитектурни забележителности, официален език и флаг, както и забавни факти. Нещо повече – тя говори на български и на английски език.

В същото време киното и телевизията продължават да диктуват модата в играчките. Някои играчки обаче „не дочакват“ премиерата на филм на малкия или големия екран, а се появяват веднага след пускането на видеоклип или игра в YouTube. Световната премиера на „Игра на играчките 4“ е на 28 юни 2019, а LЕGO с героите от новия филм вече се предлага в много държави, включително и у нас. Според публикация на вестник Guardian от тази година около една пета от 100-те най-добри канала в YouTube са за играчки, а видеата в тях се гледат от милиарди деца по света. Този бизнес се оказва изключително печеливш, като се има предвид, че през 2018 8-годишен инфлуенсер в YouTube спечели 22 млн. долара.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X