Кариера

Инициативата Girls4tech на Mastercard стъпи в България

Computer World

Първо българско издание на глобалната инициатива Girls4Tech проведе Mastercard в столичното 119 СОУ „Акад. Михаил Арнаудов“. Програмата има за цел да провокира интереса на момичета в ученическа възраст към кариера в т.нар. STEM сфера (наука, технологии, инженерство и математика). В училището бяха проведени сесии и упражнения, ръководени от експерти на Mastercard, насочени към момичета от шести клас.

Girls4Tech е създадена през 2014 г. и в рамките ѝ 14 хил. момичета от 16 държави са участвали в едно от 53-те събития с над 1300 служители на компанията, които са им служили като ментори и са им давали напътствия. Според организаторите кампанията помага на момичета да повишат знанията си в дисциплини като наука, технологии, инженеринг и математика като получат разнообразна информация.

Българските ученички, например, се запознаха как информацията се съхранява безопасно чрез криптиране, как дигиталните технологии и биометрията могат да улесняват живота и как алгоритмите могат да ни помагат да разрешаваме проблеми от различно естество.

„Днешните ученици са бъдещите лидери в различни сфери на обществения и икономическия живот и ние им предоставяме този интересен курс, който ще им бъде от полза независимо в коя професионална сфера ще се реализират“, каза Ваня Манова, Мениджър на Mastercard за България и Македония.

„Обучението на учениците по предприемачество е полезно, интересно и прагматично. За всеки един от тях е важно да са грамотни финансово – заяви Диян Стаматов, директор на 119 СУ „Акад. Михаил Арнаудов“. – Доброто съчетание с използването на новите технологии е прекрасна и успешна гаранция за съвременен старт в живота.“

По данни на Евростат, делът на жените, работещи в сферата на информационните и телекомуникационните технологии в страните от Европейския съюз, е 16%. По този индекс България е лидер с 27,7%. Следват я Румъния и Латвия, а най-голяма неравнопоставеност между половете в сектора има в Чехия, където делът на жените е под 10%. Сходна е тенденцията и по отношение образованието в сферата – България е лидер по дял на момичета с 34,4% от всички учащи, а в дъното на класацията са Словения с 9.7%, Люксембург с 8.3% и Холандия с 6%.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X