Кариера

За по-добри резултати в бизнеса е нужна промяна в мисленето

Computer World

Без промяна в мисленето (BRAIN SHIFT) и отношението на служителите, достигането до максималния капацитет е немислимо. Това заяви Марк Америго, инженер, експерт по иновации и управление в комплексна бизнес среда, лектор на годишната международна конференция на Българска асоциация за управление на хора. Над 300 специалисти в областта на човешките ресурси, изпълнителни директори и студенти обсъдиха тенденциите в сектора и практически начини за увеличаване резултатите на компаниите на 11-ти ноември в Интер Експо Център, София.

Илюстрация: Rawpixel.com, shutterstock

Коучингът се утвърждава като един от устойчивите методи за извличане на пълния потенциал от служителите и за тяхното развитие. Много важно за успешното въвеждане на коучинг програма в компанията е наличието на разбиране и подкрепа от страна на мениджмънта, ясни критерии за включване, избиране на подходящи коучове. Зад това мнение се обединиха Ани Котева, бизнес партньор “Човешки ресурси” в SAP Labs Bulgaria, Иван Атанасов, бизнес мениджър в SAP Labs Bulgaria и Надежда Михайлова, коуч и коуч обучител в Erickson College International.

За lean технологията (систематичен метод за елиминиране на отпадъците ("Muda") в системата за производство) и колко е важно да намериш съмишленици говориха Милка Мърмърова, мениджър “Качество, здраве и безопасност” в Carlsberg България и Капка Стойкова, коуч, обучител и медиатор в Development Zone.

Най-новите технологични тенденции при привличането на таланти бяха представени от Джонатън Кестенбаум директор, Talent Tech Lab. Сред тях са – нови “matching” системи, все по-често използване на CRM инструменти, използването на игровизация за оценка на кандидатите.

Мениджъри от България на международни позиции - Екатерина Караризова, бизнес партньор “Човешки ресурси” в Schneider Electric, Росица Цолева, директор “Организационно развитие” за отдел “Бебешки храни” в Danone Холандия, и Христина Кънчева, директор “Човешки ресурси” в JTI Полша, споделиха опита си в професионален и личен план на панелна дискусия на тема „Какво е нужно, за да бъде HR професионалистът успешен в международна среда”.

Противно на разпространеното мнение, че поколението Z е неориентирано, инертно и със завишени очаквания спрямо капацитета си, ученикът Стефан Минков показа на аудиторията целеустременост и реална преценка в дискусия с поколенията Х - Цветанка Минчева, директор “Банкиране на дребно” и член на Управителния съвет на УниКредит Булбанк, и У - Мария Василева, маркетинг директор в Walltopia.

Изграждането на силна и разпознаваема работодателска марка също беше идентифицирано като критерий за успеха на компаниите. Опит в тази област сподели Гергана Киранова, мениджър “Човешки ресурси“ в SiteGround – компания с над 400 служители. Повече за налагането и поддържането на корпоративна култура разказа Галина Димитрова, мениджър “Човешки ресурси” в IKEA.

И тази година конференцията отбеляза засилен интерес от страна на изпълнителните директори. Повече за функцията управление на човешките ресурси през призмата на ръководителя разказа Невен Дилков, управляващ директор на Neterra.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X