Кариера

Расте броят на българи на мениджърски позиции в международни компании

Computer World

Международните компании все по-често поверяват глобални и регионални мениджърски функции на българи, показват наблюденията на Българската асоциация за управление на хора (БАУХ). Според Детелина Смилкова, председател на асоциацията, ръстът е над 50% за последната година.

„Трудно е да се цитират конкретни цифри, но тенденцията е очевидна и се засилва. Ако преди няколко години т.нар. expats (чужденци, изпратени в България) преобладаваха по високите позиции в компаниите, сега на българи все по-често се гласува доверие да поемат международни постове и да управляват няколко пазара като директори човешки ресурси, директори на съответните централи и директори бизнес-развитие“, заяви Смилкова.

Особеностите в културната среда, законовата рамка и баланса в личен план са сред най-често цитираните трудности от отговарящите за няколко пазара българи. Въпреки развитието на технологиите в посока дистанционната работа и комуникация, специалистите не подценяват личния контакт и срещите очи в очи.

Трудностите и постиженията на регионалните мениджъри и какво прави бизнеса успешен в международна среда ще обсъдят с делегатите в един от панелите на годишната конференция на Българска асоциация за управление на хора Екатерина Караризова, бизнес партньор „Човешки ресурси“, централни функции, в Schneider Electric, Франция, Росица Цолева, директор „Организационно развитие“ за отдел „Бебешки храни“ в Danone, Холандия, Христина Кънчева, директор „Човешки ресурси“ в JTI, Полша. Форумът ще се проведе на 11-и ноември в Интер Експо Център, София. 28 октомври е срокът за ранна регистрация за участие в ноемврийската конференция на БАУХ "Maximizing Human and Organizational Capabilities".

Според специалистите, образователната система в България не подготвя достатъчно кадрите с практически умения за работа в чужбина. Международните бизнес програми имат специални модули, които помагат на възпитаниците да се адаптират към глобалната икономика и да се подготвят за въпросните културни и бизнес-различия.

„Балансът работа-личен живот е сложна задача за всеки, а за професионалистите, избрали да работят и на чужди пазари, е още по-голямо предизвикателство. Те трябва да синхронизират практиките си с междукултурните и правни специфики на екипите, към които принадлежат. И дори те да са само европейски, понякога на човек може да му се наложи да се справя с някои впечатляващи чувствителности и контрасти“, коментира Капка Стойкова, коуч, обучител и медиатор в Development Zone.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X