Кариера

ManpowerGroup представи препоръки за привличане и задържане на таланти

Computer World

Мотивациите на кандидатите за смяна на работата варират в зависимост от географското им положение и от това към кое поколение принадлежат (baby boomers, X, Y). Това показват данните на глобалното проучване на ManpowerGroup Solutions, най-големият доставчик на изнесени услуги в областта на подбора (Recruitment Process Outsourcing - RPO) в света, част от ManpowerGroup. Основните заключения са достъпни в документа „Под повърхността: Зараждащите се глобални мотиватори и предпочитанията при търсене на работа” (Below the Surface: Emerging Global Motivators and Job Search Preferences). В допълнение на обособените разлики и прилики между търсещите работа в целия свят, документът също съдържа 7 съвета за привличане и задържане на талантите в глобален мащаб.

За да разберат как работодателите могат да наберат максимална информация относно глобалните предпочитания на кандидатите, специалистите от ManpowerGroup Solutions са анкетирали през октомври 2015 г. около 4 500 души, търсещи работа, от пет държави - САЩ, Обединеното кралство, Австралия, Китай и Мексико.

„Като резултат от растящия недостиг на таланти, става все по-трудно да се намерят кандидати с точните умения, бизнесът трябва да разбере точно какво търсят кандидатите за работа” - коментира Кейт Донован, старши вицепрезидент на ManpowerGroup Solutions и президент Global RPO - Хората с желаните умения взимат различни решения, свързани с кариерата си днес, на базата на предпочитанията си и вярванията си, които усложняват традиционните модели за подбор на персонал и това принуждава компаниите да мислят по различен начин за своите стратегии за набиране на персонал и управление на работната сила. Очертаните в този документ изводи могат да помогнат на компаниите да пригодят своите стратегии за по-добро привличане и задържане на таланти.”

Целта на проучването на ManpowerGroup Solutions е да очертае тенденциите и пазарните различия сред практиките на търсещите работа и мотиваторите за промяна. Макар по света има голям брой мотиватори сред кандидатите, резултатите от проучването идентифицират някои уникални различия между страните и поколенията.

7 ключови способа за привличане и задържане на таланти на глобално ниво

  • Бъдете магнит за кандидати: Ефективното набиране на персонал в глобална среда означава да се приспособявате към страната и да персонализирате технологиите към поколението.

  • Подобрете встъпителните обучения на новопостъпилите от поколението Y:Нормално бързо реагиращите мениджъри фокусирани върху това да запълнят празните позиции трябва правилно да търсят служители, да поставят очакванията и ясно да определят пътя на израстване,

  • Добрите кадрови практики срещу субективизма при подбора: Кандидатите за работа ще откликват на работодателите, ако възможностите за работа са персонализирани и съобразени с техните интереси.

  • Не се отказвайте от традиционните помощни стратегии: Въпреки че обявите за работа преобладават и се използват широко, традиционните стратегии за връзки не изостават – особено в извънградските райони или в големите компании като контактен центровете или производството.

  • Изграждане на запас от таланти: Работодателите трябва да изградят запаси от таланти, за да поддържат постоянна връзка с голям брой кандидати, които биха могли да бъдат привлечени в бъдеще.

  • Бъдете прозрачни за възнагражденията: Работодателите могат да спомогнат за увеличаване на прозрачността на възнагражденията и подчертаване на други важни мотиватори като тип работа, възможност за развитие, гъвкав график, географско положение и репутация на марката, за да се разграничи стойността на работодателя за потенциалния служител, от следващата компания.

  • Бъдете осведомени за новите технологии: Нуждите и интереса на кандидатите относно новите технологиии изпреварват развитието на компаниите – до голяма степен, в следствие на нивото на комфорт на новото поколение и техните схващания, че те са от по-голяма полза на работодателите отколкото на бъдещите служители.

Няколко поколенчески различия проличават от проучването, включително желанието на поколението Y за нарастваща мобилност и необходимостта работодателите да ценят корпоративната социална отговорност. Тези констатации показват значението на няколко от най-добре развиващи се практики сред работодателите, които са споделени в документа.


ManpowerGroup представи препоръки за привличане и задържане на таланти

© Computer World, Computerworld.bg

„От нови и смели стратегии, които включват сътрудничества сред индустриите, до старомодни стратегии „здраво стъпили на земята”, работодателите трябва да персонализират своя подход за привличане и задържане на най-добрите таланти по света,” каза МакКой.

За глобалните корпорации и другите работодатели с международни нужди от персонал, поуката е ясна: глобалните мотиватори за кандидатите може да са подобни, но това което има истинско значение, са различията. Професионалистите по човешки ресурси, които гледат под повърхността и устояват на импулса да предприемат уеднаквен подход към наемането и задържането на таланти, ще имат конкурентно предимство на днешния глобален пазар, е заключението от проучването на ManpowerGroup Solutions.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2021 съгласно Общи условия за ползване

X