Кариера

ИТ директорът на VMware: Работил съм за доста зли хора

Владимир Владков

Когато си ИТ директор на компания, която продава предимно на ИТ директори, трябва да знаете, че ще ви питат за много други неща, а не само как да поддържате непрекъсната работа на сървърите.

„Ако попитате моя главен изпълнителен директор, той ще ви каже „Ти си гласът на потребителите“, казва Баск Айър, който през март бе нает за главен ИТ директор и старши вицепрезидент на VMware. “Ти ползваш тези продукти, ще каже той. - Кажи ни дали създаваме правилните продукти за пазара“, обяснява Айър.

Оперативните неща са много по-надолу в списъка на Пат Гелсингер (СЕО на VMwre) - след изграждане на взаимоотношенията с клиентите и след увеличаването на приходи. „И, о, между другото, уверете се, че всичко работи“, шегува се Айър. Списъкът на Айър е малко по-различен. „Вие не може да бъдете гласът на клиента, ако вашата е-поща не работи, казва той. - Има основни задачи като блокиране и настройки, които трябва да се направят, и колкото повече операции стартирам на добра цена, толкова повече време ще ми остава за генериране на приходи.“

Все по-често Айър играе ключова роля в доказване на достойнствата на предложените от компанията му технологии, като демонстрира пред потенциални клиенти как те се използват вътре в компанията. Това не е търговска роля, подчертава той, а по-скоро се прави с образователна цел. „Аз не мога да съм търговец, на първо място трябва да съм практичен, казва Айър. - Хората искат да учат от нас.“

Това е непознато очакване за много хора в ИТ сферата, но Айър разчита на своя 25-годишен опит. Преди да се присъедини към VMware, той е бил главен ИТ директор в Juniper Networks, където отговорностите му са включвали ключови услуги около трансформацията на бизнеса, глобални бизнес услуги и услуги за работното място. По-рано е работил като CIO и лидер за електронната търговия в GlaxoSmithKline Beecham.

Сега, 8 месеца след поемането на поста CIO във VMware, топ приоритетът на Айър е т.нар. „VMware във VMware“, или практиката да „пиеш собственото си шампанско“ и да показваш как работят продуктите на компанията.

Улесненото сътрудничество между служителите е друго нещо, върху което се фокусира той, тъй като това е основната трансформация, която в момента тече в бек-енд системите на VMware.

„Ние растем с експоненциален темп и в момента сме на етап, на който трябва да настроим нови бизнес модели, които да подкрепят следващото поколение на растежа, казва той. - Ето и конкретен пример. Ние продаваме лицензи, но много от нашите потребители вече искат абонамент. Навлизаме навътре в нашите процеси и се уверяваме, че те се подобряват.“

Има и други значителни промени, които протичат на пазара, на който VMware е основен играч. Възходът на контейнерните технологии като Docker например се разглежда от мнозина като заплаха за виртуализацията, която е „и хлябът, и сиренето“ за VMware.

Айър обаче не се тревожи. „Минал съм през толкова много екстравагантни цикли“, казва той. Айър е поискал от ИТ служителите си да пробват във фирмата контейнерна технология и те я харесали. „Това е още един инструмент, който добавяте в арсенала си, казва той. - Вярвам, че VMware и контейнери „ще се чувстват“ по-добре заедно. За да управлявате контейнерите, ви е необходим софтуерът за управление, който VMware предоставя от години.“

Друга потенциална промяна на хоризонта

е предложението на Dell да придобие за $67 млрд. EMC, която, от своя страна, държи контролния пакет акции във VMware.

„Като потребител ми олекна да чуя, че те ще запазят независимостта на VMware, каза Айър. - Това помага на другите ИТ директори да управляват комплексни среди със системи на множество производители. С това разполагам и аз.“

От бизнес гледна точка приобщаването към Dell също може да помогне на VMware да получи достъп до нови потенциални клиенти. „EMC ни помогна, а сега ще имаме още по-широк достъп до клиентите, казва той. - Това може да ни отвори нови врати и да разшири мащабите ни.“

Предстои да видим дали в крайна сметка сделката ще се реализира. Междувременно Айър има доста друга работа. В момента намирането на правилните таланти е едно от най-големите предизвикателства.

„По добре да разполагам с двама правилни специалисти, отколкото с 200, но грешните, казва той. - Но как да ги привлечете, когато всички останали също ги искат?“

Талантите се превръщат в ключов диференциатор в ИТ сферата, а парите са само една част от онова, което е необходимо, за да се привлекат точните хора, вярва Айър. „По-скоро най-добрите служители искат да работят за добри хора и за добри фирми“, каза той, посочвайки Фондацията VMware като ключова част от усилията на компанията в тази насока.

„Работил съм за много зли и лоши хора в моята кариера, казва Айър. - Но бях млад и си представях, че това е част от обучението.“

Днес младежите от новото хилядолетиe имат различни очаквания. „Те иска нещо повече от това „да не правят зло“. Те иска да работя за компании, които правят добро, казва той. - Говоря много за промяната в света. И не става дума само за правене на повече пари.“

Има безкрайно много други предизвикателства пред компаниите днес, но Айър насърчава ИТ директорите да си спомнят, че техният "домейн" днес е в центъра на всичко.

„ИТ са най-големият фактор за всички корпорации, обяснява той. - ИТ директорите са пазител на тази сфера, но това също е и голяма отговорност. Трябва да бъдем креативни и отворени, да направляваме промяната.“

Важно е да се дадат възможности чрез сътрудничество, а не чрез сегашния фокус върху контрола, казва той. „Ти си човекът, който дава възможности на всички в цялата компания, от портиера до главния изпълнителен директор.“

И накрая, от съществено значение е да останете свежи и свободомислещи, казва Айър. В ИТ областта всяко поколение иноватори има навика да застане на пътя на следващото поколение продукти, обяснява той. Например „мейнфрейм хората“ няма да приемат машините от среден клас, PC хората няма да приемат мобилните. Вие се превръщате в догматик“, добавя той.

Надявайки се да избегне тази тенденция, Айър се опитва да се учи от по-младото поколение чрез метода на реверсивното менторство. „Най-добрият начин, който открих, е да се говори със следващото поколение специалисти за това как те използват своите мобилни устройства, това, което те мислят за Uber и за Facebook“, обяснява той.

„Има дни, в които се чувствам сякаш вече съм виждал всичко това преди, казва Айър. - Трябва да намерите начин да забравите много от научените неща“, добавя той.

IDG News Service





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X