Кариера

Алианс за младежта даде работа или стаж на 1400 младежи у нас

Computer World

Констанца Григорова

Над 1400 млади хора са се възползвали от възможностите за работа или стаж в рамките на инициативата „Алианс за младежта“ за последните 6 месеца, съобщиха от „Нестле България“ на 8 април. Сред 30-те партньори на „Нестле България“ в инициативата за насърчаване и подпомагане на младежката заетост в България са Adecco, Андреа, A-Team, Vivacom, JobTiger, Chep, Дедракс, Дунавпак Родина, Good Mills Bulgaria, Moto Pfohe, Маус Принт, Nielsen, Publicis и “Юри Гагарин” АД.

„Като представители на един от най-големите стратегически инвеститори в страната за нас е важно да помагаме на българските младежи, като им дадем шанс за развитие и реализация в собствената им държава и като ги подготвим за успешно навлизане в кариерата. Щастливи сме, че все повече наши партньори се присъединяват към „Алианс за младежта“ и че съвместните ни усилия вече дават своите добри резултати. Вярваме, че това е само началото и все повече млади хора ще имат възможност да се възползват от нашите инициативи“, коментира Хуан Карлос Пералехо, изпълнителен директор на „Нестле България“.

Компанията дава работа на над 1500 души, като разполага с един основен офис и 2 фабрики в страната. 330 милиона лева е годишният оборот на дружеството в България, като 80% от производството е предназначено за износ.

Представителят на България в Европейския парламент Ева Паунова изтъкна, че в Европа над 5 милиона младежи са без работа. „Според последните проучвания, един основен проблем в България е фактът, че 98% от младите хора не са заинтересувани по никакъв начин да участват в извънкласни дейности. Това означава, че те не искат да се присъединят към някоя неправителствена организация или политическа платформа, нямат интерес да правят нищо извън училище. Това за нас е много сериозен проблем, защото младите хора са част от решението. Ако не въвлечем младите хора да комуникират къде са техните нужди, много трудно можем да адресираме проблема и да се справим с него“, заяви Паунова.

Тя посочи още, че Европейският съюз предоставя възможности за помощ на младите предприемачи, но те не се възползват от тях.

„Наемането на младежи е един от приоритетите на Vivacom. Работим в две направления – едното е осигуряване на младежка заетост чрез стажантски програми, „Виваком“ техническа академия, сътрудничество с университети и др. От друга страна – задържането и осигуряването на кариерно развитие на тези хора, т.е. веднъж привлечени, младежите да останат и да се развиват в компанията, като ние правим инвестицията в обучение“, заяви Добромира Манасиева, мениджър „Човешки ресурси“ на Vivacom.

За периода, който отчитаме от септември 2014 г. досега, в нашата компания са наети над 350 младежи на възраст до 29 г. Само в стажантската ни програма миналата година участваха 150 младежи. Около 40% от участниците по всички програми задържаме на постоянен трудов договор, посочи Манасиева.

Голяма част от програмите на Vivacom са насочени към технологичния сектор – в отделите по информационни технологии и мобилни мрежи и фиксирани мрежи. Около 50% от откриваните от телекома места в стажантските програма и младежки инициативи са насочени именно към тези позиции.

80 души на възраст до 29 г. са наети в екипа на отдел „ИТ“ в периода септември 2014 г. - април 2015 г. От миналата година телеком операторът работи по инициатива, насочена към целогодишен стаж и в нея от 7 наети стажанти през годината, 6 са останали на постоянен трудов договор, разкри Манасиева.

На снимката отляво-надясно: Заместник-кметът по „Финанси и стопанска дейност“ на Столична община Дончо Барбалов, изпълнителният директор на Българската агенция за инвестиции Стамен Янев, представителят на България в Европейския парламент Ева Паунова, заместник-министърът на образованието и науката Ваня Кастрева, старши експертът в Главна дирекция „Услуги по заетостта” в Агенция по заетостта Мария Димитрова.


Алианс за младежта даде работа или стаж на 1400 младежи у нас

© Computer World, Computerworld.bg

Официални гости на събитието бяха още заместник-министъра на образованието и науката Ваня Кастрева, изпълнителния директор на Българската агенция за инвестиции Стамен Янев, заместник-кмета по „Финанси и стопанска дейност“ на Столична община Дончо Барбалов, старши експерт в Главна дирекция „Услуги по заетостта” в Агенция по заетостта Мария Димитрова и представители на компаниите, членове на алианса в България и едни от първите младежи, намерили своята реализация в рамките на инициативата.

Ангажиментът на "Алианц за младежта"
Ангажиментът на “Алианс за младежта” “Алианс за младежта” е обединение на водещи европейски компании, които осъзнават, че безработицата сред младите хора е основен социален и икономически проблем на континента. Те поемат ангажимент да помогнат за неговото решаване, като участниците в Алианса се ангажират: 1) да бъдат активни членове в Европейския алианс за професионална практика на Европейската комисия, като промотират стажантски програми и обучения и като станат активни посланици на този подход в цяла Европа. 2) да разработят редица съвместни инициативи, които да предложат на младите хора полезен професионален опит и стажове. 3) да мобилизират своите служители да вземат участие, като помогнат в подготвянето за работа на младите хора и като предложат съвети и консултации за оформяне на автобиография и протичане на интервю за работа.

„Алианс за младежта“ е първото паневропейско бизнес движение, което се ангажира да подобри възможностите за младите хора в предизвикателния пазар на труда. В края на септември 2014 г. „Нестле България“ се обедини с още 30 компании-партньори, с цел насърчаване и подпомагане на младежката заетост в страната. За по-малко от 6 месеца „Нестле България“ и членовете на „Алианс за младежта“ в България са организирали 80 различни събития и обучения с участието на над 30 000 български младежи и планират да засилят дейностите си в подкрепа на младите през годината.

За да помогне за решаването на кризата с младежката безработица в Европа, Nestle пое ангажимент за създаването на 20 000 работни места за млади хора на възраст под 30 години в Европа в периода 2014-2016 г. До момента 11 832 младежи в Европа са започнали работа или стаж в рамките на инициативата „Нестле се нуждае от младите хора“. В България компанията се ангажира да предостави възможности за работа и стаж на 330 млади хора за същия период. До момента 194 младежи са намерили своето място в компанията и са вече част от „Нестле България“.

За стартирането на втория етап на инициативата, а именно “Алианс за младежта”, Nestle обедини усилията си с още 200 компании, като поетите ангажименти от страна на партньорите ще доведат до създаването на над 100 000 нови възможности за младите хора в Европа. България е една от държавите, които взимат активно участие в тази инициатива. „Нестле България“ и партньорите на компанията в страната се ангажираха да разработят редица съвместни и индивидуални инициативи, които да предложат на младите хора професионален опит и стаж, като по този начин им помогнат да се реализират на пазара на труда. В допълнение компаниите насърчават своите служители да съветват младежите как да се подготвят за работа, предлагайки практически насоки за изготвяне на автобиографии и съвети какво е важно при явяване на интервю за работа.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X