Кариера

Лари Пейдж реорганизира топ мениджмънта на Google

Computer World

Лари Пейдж, CEO на Google Без да губи време новият CEO на Google Лари Пейдж, който оглави компанията на 4 април, бързо се насочва към промени в топ мениджмънта. Говорител на Интернет гиганта потвърди за Computerworld (САЩ) на 8 април, че има преструктуриране с цел оптимизация на управлението.

Вследствие на промените всяка от функционалните групи на Google ще получи по един ръководител. Тези групи са базирани около продукти и услуги като онлайн търсенето и Android.

Промените се обявени пред служителите на компанията на 6 април.

Преструктурирането не включва съкращения, според говорителя.

Пейдж знае какво иска да направи и го прави доста бързо“, коментира Колин Гилис, анализатор в BGC Financial, инвестиционна фирма от Ню Йорк.

Цитирайки неназован източник, Los Angeles Times пише, че част от преструктурирането включва няколко ключови повишения. Анди Рубин е бил назначен за старши вицепрезидент замобилните инициативи на компанията, Вик Гъндотра става старши вицепрезидент за социалните дейности, Съндар Пичаи вече е старши вицепрезидент за Chrome, а Алън Юстейс е повишен в старши вицепрезидент за търсенето.

Всеки групов мениджър сега е автономен и отговаря директно пред Пейдж.

Промените в Google не би трябвало да са изненадващи, но все пак скоростта, с която се случват, не беше много очаквана.

Езра Готхайл, анализатор в Technology Business Research, смята, че скоростта на ходовете на Пейдж разкриват как новият шеф ще ръководи компанията. „Мисля, че това отговаря на въпроса защо Шмидт се оттегли. Имаше разклоняване във визията. Пейдж иска да е по-бързо“, коментира той.

Първата промяна в ръководството на Google се случи още с встъпването на Пейдж в длъжността CEO. На 4 април продуктовият директор Джонатан Розенбърг обяви, че ще напусне през идните месеци. Все още е неясно кой ще го замести и дали ще бъде заменен въобще.

Пейдж, който от много години е част от триумвирата зад успехите на Google, който включваше и Шмидт и съоснователя Сергей Брин, ясно заявява, че сега той е шефът. Някои обаче се чудят защо Пейдж шреструктурира една толкова успешна компания.

Според Роб Ендърли, анализатор в Enderle Group, Google действително се нуждае от голяма промяна. „На фирмата й липсва фокус. Марката й страда от дълъг списък с некачествени продукти и компанията все още в голяма степен живее от онази първа голяма идея, което вероятно няма да трае вечно“, обяснява той.

Ендърли добавя, че назначаването на групови ръководители, отговорни само пред Пейдж, прилича на феодализъм, а това може да доведе до проблеми. „Може да фрагментира компанията на воюващи групи, които накрая може да убият компанията – предупреждава той. – Изпълнен добре обаче подходът е подобен на това, което успешните военни организации правят, и също така е MBA подход по учебник за управляване на голяма компания. Моделът е много мощен, ако е направен правилно.“

Computerworld (САЩ)





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X