Бизнес

Смартфоните на Xiaomi може да поскъпнат заради дефицита на чипове

Александър Главчев

Смартфоните на Xiaomi в най-близкото бъдеще може да поскъпнат. Това заяви президентът на компанията Уанг Сян по време на конференции, в рамките на която бяха представени нейните финансови резултати за последното тримесечие на 2020 г. Като причина се посочва глобалният дефицит на полупроводникови компоненти.

Уанг Сян подчерта, че поради настоящата ситуация разходите на производството на смартфони и друго оборудване нарастват. С други думи, те ще бъдат компенсирани за сметка на купувачите, които скоро може да бъдат принудени да плащат повече за мобилни телефони Xiaomi и Redmi.

"Честно казано, ще направим всичко възможно, за да предложим на клиентите възможно най-добрите цени. Но може би ще се наложи да прехвърлим част от увеличените разходи към потребителя", посочи Сян. Не се учитнява кога може да се очаква евентуално поскъпване и колко точно ще се променят цените.

Недостигът на микросхеми е свързан настоящата пандемия от COVID-19, която започна в края на 2019 г. от китайския град Ухан и бързо се разпространи по света. През 2020 г. стотици милиони хора преминаха към работа от разстояние и спешно трябваше да оборудват своя "домашен офис" с технологии, което доведе до рязко повишаване на търсенето на компютри, лаптопи, таблети и друга електроника. В края на 2020 г. производителите на чипове вече не бяха в състояние да се справят с увеличеното натоварване, което доведе до недостиг полупроводникова продукция.

Xiamomi е компания, която е изградила репутация на производител на достъпни смартфони, които по своите основни възможности не отстъпват на конкуренцията. Поскъпването може да направи продуктите на компанията по-малко интересни за потенциалните купувачи.

Редно е да се отбележи обаче, че от известно време Xiaomi се стреми да се отърси от тази своя репутация. Сега обявеното поскъпване ще е второ за последните две години. Първото бе обявено през март 2019 г. от Лей Цзун, главен изпълнителен директор на компанията. Тогава той в прав текст заяви, че тя иска да се отърси от имиджа си на доставчик на евтини устройства. Все пак, ниските цени означават и по-малки маржове на печалба.

Ръководителят на Xiaomi тогава подчерта още, че допълнителните приходи, получени от продажбата на смартфони, ще отидат предимно за разработването и интегрирането на нови технологии в бъдещите модели. Две години след това изявление и последвалите увеличения на цените, Xiaomi не само не намали предлагането на смартфони, но и засили позициите си на пазара. По данни на Gartner през четвъртото тримесечие на 2020 г. компанията е трето място на световния пазар на смартфони с 11,3% дял спрямо 8% година по-рано. Пред нея са само Samsung и Apple.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2021 съгласно Общи условия за ползване

X