Бизнес

Amazon навлиза на фармацевтичния пазар

Мария Динкова

Amazon навлиза на фармацевтичния пазар с новата си услуга, наречена Amazon Pharmacy, пише CNBC. Тя ще позволи на потребителите в САЩ да поръчват лекарства с рецепти с доставка до дома.

Компанията от няколко години подготвя този продукт, като през 2017 започна вътрешните дискусии, а през 2018 придоби PillPack. Фармацевтичният бизнес е изключително сложен и конкурентен в САЩ, като Amazon Pharmacy е изградена отчасти върху инфраструктурата на PillPack.

С Amazon Pharmacy компанията получава достъп до пазар за 300 млрд. долара и заплашва доминацията на традиционни аптеки като CVS и Walgreens, както и други големи търговци, предлагащи този продукти, включително Walmart.

"Ние искахме да направим по-лесно за хората да получат своите лекарства, да разбират разходите и да им се доставят поръчките до домовете. Трудната работа е да се улесни този процес... имаше редица усложнения", коментира Ти Джей Паркър, вицепрезидент в Amazon за фармацевтичния бизнес, който е един от основателите на PillPack.

Акциите във фармацевтичната индустрия паднаха след пускането на Amazon Pharmacy. Акциите на CVS се понижиха със 7.5%, а тези на Walgreens Boots Alliance с над 10%. Акциите на Rite Aid също отбелязаха спад от 11%. Същевременно акциите на Amazon се увеличиха с 2.2%.

Определено новината идва навреме. Американците все повече разчитат да получават своите лекарства по пощата, за да избегнат риска от излагане на коронавирус. Тази промяна може да се окаже постоянна, след като повече хора от всякога изпробват нови начини за получаване на този тип доставки.

Потребителите на 18-годишна възраст ще имат достъп до услугата тази седмица в 45 щата, с изключение на Хавай, Илиноис, Кентъки, Луизиана и Минесота.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2021 съгласно Общи условия за ползване

X