Бизнес

И WhatsApp се включва в борбата с COVID-19

Computer World

WhatsApp стартира глобален информационен център и дарява 1 милион долара за инициатива за проверка на фактите. По този начин компанията се включва в борбата за ограничаване на пандемията от COVID-19.

Поддържан от СЗО, UNICEF и Програмата за развитие на Организацията на обединените нации (UNDP), информационният център за коронавирус на WhatsApp ще предоставя "прости, изпълними насоки за здравни работници, преподаватели, лидери в общности, организации с нестопанска цел, местни власти и компании, които използват WhatsApp да общуват помежду си".

Информационният център също така ще предлага съвети и ресурси за ограничаване на разпространението на слухове, свързани с пандемията.

Дъщерната компания на Facebook заяви, че работи със СЗО и УНИЦЕФ за отваряне на горещи линии, за да могат потребителите да получават директно информация от специалисти.

Като част от усилията си за борба с дезинформацията WhatsApp обяви, че ще инвестира 1 милион долара в Международната мрежа за проверка на фактите (IFCN) на Института Пойнтер. Безвъзмездната помощ ще подпомогне мрежата, която обхваща повече от 100 местни организации в поне 45 държави. Дарението включва и обучение за начините за проверка на факти и използването на функциите в WhatsApp Business.

Ръководителят на WhatsApp Уил Каткарт коментира, че този ход ще "помогне за увеличаване на количеството на организациите за проверка на фактите" в комуникационната платформа и "ще подпомогне работата ѝ за спасяване на животи и за ограничаване и развенчаване на слухове".
Той добавя, че компанията ще продължи да работи със здравните министерства по целия свят, за да предоставя актуализации в рамките на услугата за съобщения.

В същото време телекомите в глобален мащаб също приемат мерки в подкрепа на усилията за ограничаване на пандемията. AT&T затваря 40% от магазините си в САЩ. Това е третият основен оператор в страната, който временно ограничава достъпа до значителна част от своите търговски обекти. Магазините, които остават отворени, ще работят с намалено работно време.

Deutsche Telekom пък обяви, че затваря магазините си в Германия от днес. Безсрочно. Операторът заяви, че с оглед на кризата ще прекрати продажбите и услугите в около 500 магазина в цялата страна. Компанията затваря временно и всички магазини в Нидерландия, както и 80% от тези в САЩ.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X