Бизнес

Епидемията нанася сериозен удар върху самолетните превози

Иван Гайдаров

Негативите от коронавируса засегнаха и Тихия океан, стана ясно днес, след като австралийските туристически компании предупредиха за значителен спад в очакваните печалби, японските превозвачи намаляват цялостните си капацитети, а американските авиокомпании се надпреварват да спират полетите си до Европа вследствие на новите ограничения между двата континента.

Ограниченията, които наложи американската администрация за голяма част от континентална Европа, задълбочиха удара върху туристическия сектор и пътническите превози, който двете индустрии усетиха още с появата на епидемията в Китай в края на миналата година, и намалиха допълнително глобалния трафик.

United Airlines Holdings Inc предупреди, че преустановява вътрешните си курсове на територията на САЩ. Вирусът вече се разпространява в страната и основни туристически атракции като тематичните паркове на Walt Disney в Калифорния и Флорида обявиха, че затварят врати.

American Airlines Group Inc и United от своя страна обявиха, че ще продължат нормалните полети до и от Европа през следващата седмица, но ще намалят капацитета им с около 50% през април. American Airlines също така обяви, че намалява международния си капацитет с 34% за летния сезон и ускорява изваждането от употреба на Boeing 757 и 767.

Delta Air Lines също обяви, че значително ще намали трафика си между САЩ и Европа след неделя и ще продължи да наблюдава поведението на клиентите.

Германският летищен оператор Fraport обяви в петък, че броят на пътниците на ключовото му летище във Франкфурт е спаднал с около 30% през първата седмица на март заради епидемията от коронавирус.

"Трябва да приемем, че силният спад в обема на въздушното движение ще продължи през следващите няколко седмици и месеци", казва в изявление изпълнителният директор на Fraport Стефан Шулте.

Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA), глобална индустриална група, представляваща авиокомпаниите, призова правителствата да обмислят разширяване на кредитните линии, намаляване на инфраструктурните разходи и намаляване на данъците.

"Съществува засилена загриженост, че през 2020 г. ще има много фалити на авиокомпания", казва Хелан Бекер, анализатор в Cowen, и добавя: "Очакваме някои правителства да се намесят, за да помогнат на определени авиокомпании, но в крайна сметка очакваме значително повече провали тази година, отколкото миналата например". През 2019 г. са фалирали 41 авиокомпании с общо 324 самолета.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X