Бизнес

ИТ индустрията е сред основните, засегнати от епидемията в Ухан

Владимир Владков

Епицентърът на епидемията от корона вируса COVID-19 в Китай - град Ухан, е индустриален град, в който работят предприятия от редица индустриални сегменти, като най-големите са автомобилната и високите технологии, показват данните на Statista.com, използвали изследване на анализаторите BCA.
Епидемията, която "замрази" ежедневието и работните процеси на много в страната, ще повлече и други икономики по света, които зависят от стоките и индустриалните части от Китай.
Китай е най-големият производствен център в света и износът му е повсеместен. Специално в Ухан се произвеждат технологични продукти, както и компонентите за химическата промишленост и фармацевтиката. Очаква се в развитието на болестта да намали БВП както на Китай, така и Азия, а и глобалния.
Infographic: Key Industries Compromised by Coronavirus in Wuhan | Statista You will find more infographics at Statista

Кризата с COVID-19 продължава и огромната роля на Китай върху икономиката в света може да разруши веригите за доставки на електронната, химическата и автомобилната индустрия.

Още преди избухване на епидемията Ухан се разглеждаше като "Автомобилният град на Китай", като именно автомобилният сектор е засегнат най-силно от мерките за ограничаване на вируса. Много производители не само от Китай, а и от целия свят разчитат на китайските компоненти и сега ще изпитат недостиг заради спрените фабрики. През миналата седмица групата Fiat Chrysler Automobiles (FCA) заяви, че временно спира производството в сръбската си фабрика в Крагуевац заради липсата на части от Китай, а Hyundai и Renault направиха същото с фабрики в Южна Корея.

Китай е сред най-големите доставчици на автомобилни части в света, изнасяйки части и аксесоари за моторни превозни средства на стойност $34,8 милиарда през 2018 г., според базата данни Comtrade на ООН. Автомобилната индустрия в САЩ теоретично е най-изложена на риск от прекъсване на производството, тъй като разчита в голяма степен на части, произведени от Китай. Остава да видим колко значително ще бъде въздействието на епидемията върху световната автомобилна индустрия, тъй като зависи от това колко бързо потокът от компоненти от китайски доставчици може да се върне към необходимите нива. Производителите на автомобилни части постепенно отварят фабрики в Китай, но тези производствени мощности, които са разположени в и около Ухан, остават затворени засега.

Снимка на Didgeman в Pixabay




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X