Бизнес

Оборотът на YouTube за миналата година е 15 млрд. долара

Александър Главчев

С 17% са нараснали приходите на Alphabet през четвъртото тримесечие на финансовата 2019 г., в сравнение на 2018-та, обявиха от холдинга. През този период сумата е достигнала 46,075 млрд. долара, след като преди година тя бе 39,3 млрд. Печалбите на компанията пък са нараснали от 8,9 до 10,7 млрд. долара.

За първи път от съществуването на YouTube в състава на Google в отчета на Alphabet се появяват данни и за най-популярната видео услуга. Google придоби Youtube през 2006 г. за 1,65 млрд. долара досега не е разривала колко печели от тази платформа.

За последните три месеца приходите на YouTube от реклама са 5 млрд. долара. За цялата финансова 2019 г. пък сумата е 15,149 млрд. долара - с цели 36,5% повече от 2018 г., когато тя е била 11,155 млрд. долара. През 2017-та пък оборотът на видео платформата е бил 8,15 млрд.

Приходите от видео платформата представляват около 10% тези на Google. Тя е около пет пъти по-висока от аналогичния показател на Facebook и шест пъти повече от Twitch, която принадлежи на Amazon.

Публикуването на финансова информация се случва скоро след назначаването на Сундар Пичай начело на целия холдинг Alphabet. До декември той бе главен изпълнителен директор на Google. В края на миналата година стана ясно, че Лари Пайдж и Сергей Брин, основателите на интернет гиганта, напуснаха своите ръководни позиции.

Към момента YouTube има над 20 млн. потребители, които плащат за услугата Premium, получавайки достъп поточна музика до видеата на платформата без да бъдат прекъсвани от реклами. Допълнително още над 2 млн. души са абонати за телевизионната услуга YouTube TV.
Оборотът на YouTube за миналата година е 15 млрд. долара

В отчета на Alphabet от последното тримесечие присъства и категория "Други", чийто приходи възлизат на 5,264 млрд. долара. Освен платените услуги на YouTube в тази сума влиза оборотът от смартфоните Pixel и умните колконки Google Home. За цялата 2019 г. ъази категория донесла на компанията 17,014 млрд., а през 2018-та - 14,063 млрд. долара.

Поделението Google Cloud е донесло на холдинга 2,614 млрд. долара през последното тримесечие. Тук влизат всички облачни източници на приходи, в това число G Suite, както и облачната инфраструктура. За цялата 2019 г. облачните услуги на гиганта са генерирали 8,918 млрд. долара, като през 2018-та сумата е била 5,838 млрд.

По този показател Google все изостава спрямо конкурентите си Amazon и Microsoft въпреки впечатляващия ръст от над 50 на сто през миналата година. Оборотът на първата за същото тримесечие е 10 млрд.,а на Microsoft (която в тази сума включва както облачните си услуги Azure, така и SaaS приложения като Office 365 и Dynamics) - 12,5 млрд. долара.

Сред основните рискове за бизнеса на компанията занапред се посочва появата на на новия коронавирус в Китай. Става въпрос не само за хардуерните устройства на Google, които се произвеждат в страната. Миналата седмица стана ясно, че тя временно затваря всички свои офиси в Китай, Хонконг и Тайван. В тях работят хиляди инженери, търговци и и други служители и от тези локациии се осъществяват продажбите в целия регион.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X