Бизнес

Xiaomi разбуни духовете с инвестиционен план за $7 милиарда

Владимир Владков

Xiaomi ще увеличи своите инвестиции в научно-изследователски дейности на $7,18, като основните сфери ще са в 5G технологиите, изкуствения интелект (AI) и Интернет на нещата, пише в отворено писмо на главния изпълнителен директор на китайската компания.

След като няколко години Xiaomi беше марката, която акумулираше сериозни приходи от смартфоните със среден и нисък клас, сега китайската компания е основна сила в целия свят и тази инвестиция е допълнително доказателство за успеха.

"2019 г. беше знаменателна година за глобалната ни експанзия. Нашите приходи в чужбина сега представляват почти половината от общите приходи на групата, пише в писмото на изпълнителния директор Лей Джун. - Xiaomi вече е наистина глобален технологичен лидер. Интернет бизнесът ни също стана по-диверсифициран и бизнесът ни за AIoT запазва глобалното си лидерство. Xiaomi вече е широко известна като "истински AIoT лидер" в бранша."

Стратегията на Xiaomi е фокусирана върху конвергенцията на 5G, изкуствения интелект (AI) и IOT. Всички компоненти са важни и поотделно, но с широкото портфолио на потребителски продукти на Xiaomi компанията е в много интересна позиция. От смартфони до домакински уреди, продукти за сигурност и електрически тротинетки, Xiaomi може да представи предложението "AioT" и да навлезе в изцяло нов свят, преминавайки в сегментите "софтуер и услуги".

За мнозина изкуственият интелект и IOT са две технологии, които работят "ръка за ръка". Те, разбира се, могат да работят и поотделно, но заедно предоставят по-голяма добавена стойност за потребителите. Масовите потребители са пазарът, на който Xiaomi може да се наложи по естествен начин, но нововъзникващият сегмент на Индустрия 4.0 също е отворен за амбициозния китайски производител.

Трябва да отбележим, е, че тази инвестиция не е нова, а е "презареждане" на съществуващ инвестиционен план. Xiaomi вече беше заделила $1,43 милиарда за следващите 5 години, а сега тази сума е вдигната доста агресивно до $7,18 милиарда за същия период. Похарчването на толкова много пари не е гаранция за успех, но със сигурност увеличава шансовете на компанията.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X