Бизнес

Netflix може да загуби над 4 милиона абоната през 2020 г.

Иван Гайдаров

Needham and Co. стана четвъртата анализаторска компания на Wall Street в последните два месеца, която намали рейтинга си за Netflix Inc., като се аргументира с нарастващата конкуренция от страна на новите стрийминг платформи, която ще доведе до загуба на над 4 милиона премиум абонати само в САЩ в рамките на следващата година.

Анализаторът на Needham Лаура Мартин, която очаква от пионера в стрийминг услугите "по-ниска производителност", смята, че за да се ограничи въздействието на запълващия се от предложения като Apple TV+ и Disney+ пазар, той ще трябва да добави услуги на по-ниски цени.

Новината идва ден, след като Netflix наложи пълна доминация при номинациите за януарските награди "Златен глобус" - 17 в телевизионните категории и още 17 за филми, включително водещата продукция "Ирландецът" с Робърт де Ниро.

Засега Netflix удържа ситуацията, но с цената на огромни инвестиции в регионално и международно съдържание в своята платформа. Стрийминг платформата имаше 60,62 милиона платени абонати в Съединените щати към последното си тримесечие, приключило на 30 септември, което представлява над една трета от глобалната ѝ абонатна база.

Този подход към съдържанието обаче идва на цената на нарастващи дългове, които възлизаха на 12,43 милиарда долара към 30 септември, предизвиквайки безпокойството на инвеститорите. В същия момент отказът на платформата да работи с рекламодатели я принуждава да се придържа към високи цени на абонаментите, което неминуемо ще доведе до загуба на клиентска база на най-печелившия ѝ пазар, предупреждава Лаура Мартин.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X