Бизнес

1,4% ръст на приходите, 1,2% - на печалбата бележи Telenor България

Владимир Владков

1,4% ръст на приходите до 180 милиона лева отчете Telenor България за второто тримесечие на 2019 г., като по този начин успява да запази тенденцията за подобряване на бизнес резултатите си. Според компанията основен принос за увеличените приходи има по-високият среден месечен приход от един мобилен потребител (ARPU). За периода април – юни 2019 г. той се е повишил с 8% на годишна база, достигайки 15,5 лева месечно.

В края на май т.г. мобилният оператор пусна новите си тарифни планове Total +, в по-скъпите от които включи и трафик към социални мрежи, видео услуги и социални мрежи (над 22 лева месечна такса). Абонатите и на по-малките планове също могат да ползват тези услуги, но срещу допълнително заплащане. По този начин средният месечен абонамент е 27,99 лв., което със сигурност се е отразило и на ARPU показателя.

Увеличените приходи на Telenor България са придружени и от по-висока печалба преди данъци и амортизации (EBITDA) за тримесечието. Тя възлиза на 82 милиона лева, което е с 1.2% (на съпоставима база) повече спрямо второто тримесечие на 2018 г.

Броят на мобилните клиенти на оператора обаче бележи лек спад през тримесечието, достигайки 3,04 милиона абоната, 20% от които потребители на предплатени услуги. Компанията обяснява това с продължаващата тенденция на пазара за консолидация на SIM картите.

Въпреки че все още работи под марката Telenor, от 1 август 2018 г. Telenor България заедно с Telenor Унгария и Telenor Сърбия и Черна гора, е част от чешката PPF Group. Тя инвестира не само в телекомуникационни услуги, а и в множество други пазарни области - банкови и финансови услуги, машиностроене, биотехнологии, застраховане, недвижими имоти и селско стопанство.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X