Бизнес

Samsung и Xiaomi са новите лидери на европейския пазар на смартфони

Иван Гайдаров

Европейският пазар на смартфони се развива с бързи темпове и се характеризира с липса на особена лоялност на потребителите към различните брандове. За това свидетелства и фактът, че при сравнение на второто фискално тримесечие на 2019 г. със същото на миналата година се забелязват драстични промени. Samsung и Xiaomi са големите победители през Q2 2019 съответно с 20% и 48% годишен ръст, докато пазарните дялове на Apple, Huawei и HMD Global (Nokia) се свиват с най-малко 16%.

Samsung държи около 40% от европейския пазар с 18.3 милиона доставки, при 34% през 2018 г. Въпреки че компанията изпитва известни трудности в глобален план през последните тримесечия, европейският й бизнес продължава да се развива.

"Samsung представи на европейския пазар конкурентни нови устройства, като се съсредоточи върху своята A серия, от която бяха продадени над 12 милиона бройки. Четирите топ модела в тази гама - Galaxy A10, A20e, A40 и A50 - заедно генерират по-голям обем от цялата гама продукти на всеки друг доставчик в Европа", коментират от анализаторската компания Canalys.

Друга причина за впечатляващите резултати на южнокорейската компания са проблемите на Huawei, свързани със забраните, наложени на китайския технологичен гигант от страна на САЩ. "Samsung бързо се възползва от проблемите на Huawеi и работи на втори план за позиционирането си като стабилна алтернатива в разговорите с важни търговци и оператори", обясняват от Canalys.

Тъй като Huawei губи позиции, това отваря място за друга китайска компания да генерира големи печалби на европейския пазар. Ръстът от 48% на Xiaomi ѝ осигурява пазарен дял от 10%. Според анализаторите за това допринася основно желанието на търговци и доставчици да не превръщат Samsung в безалтернативна опция. "Дистрибуторите, търговците на дребно и мобилните оператори активно търсят алтернативни марки, за да запълнят празнината, оставена от Huawei, и да намалят зависимостта си от Samsung", коментират още от Canalys.


Samsung и Xiaomi са новите лидери на европейския пазар на смартфони

HMD Global - която започна да продава телефони с марка Nokia през 2017 г. - държи едва 3% от пазара през последното тримесечие. Според анализаторите това се дължи основно на липсата на задължителния е днешно време флагман.

Въпреки че пазарният дял на Apple е паднал с около 3%, моделът iPhone XR все още остава в първите пет най-продавани смартфони през Q2 2019, като заема последното място в класацията, след три представителя на линията Galaxy (A50, A40, A20e) и Redmi Note 7 на Xiaomi ,




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X