Бизнес

Apple се върна към растежа

Иван Гайдаров

Apple отчете по-добри от очакваните от анализаторите резултати за второто тримесечие на 2019 г., като приходите на компанията се върнаха към растеж след две последователни отрицателни тримесечия. В резултат на това акциите на компанията се вдигнаха с 4%.

Това предполага, че търсенето на продуктите на Apple се стабилизира в началото на критичната втора половина на годината. Американският технологичен гигант декларира паричен дивидент от 0,77 долара на акция.

Ето какви са основните резултати, представени от компаният:

Печалба на акция - 2.18 долара при консенсусни очаквания за 2.10.

Приходи - 53,8 млрд. долара при очаквания за 53,39 млрд.

Насоки за приходите през Q4 – 61-64 млрд. долара при консенсусна прогноза от 60,98 млрд. долара.

Приходи от iPhone - 25,99 млрд. долара при очаквания за 26,31 млрд., изчислени от FactSet.

Приходи от услуги - 11,46 млрд. долара при прогнозни 11,61 млрд., изчислени от FactSet.

"Много сме развълнувани да съобщим, че компанията се връща към растежа през това тримесечие. Отбелязваме рекорден приход за този период от годината", коментира главният изпълнителен директор на Apple, Тим Кук, пред CNBC.

Приходите на Apple са се увеличили с 1% спрямо предходното тримесечие. Печалбата на акция намалява със 7%.

"Добро тримесечие за нашите услуги и невероятно за секцията ни за носима електроника. Значителният напредък на iPhone в глобален мащаб и в частност на китайския пазар, особено в сравнение с предното тримесечие", добавя Кук.

Apple е инвестирала над 17 млрд. долара за обратно изкупуване на акции, а също така е изплатила 3,6 млрд. долара дивиденти през тримесечието.

"Акцентът и фокусът на инвеститорите според нас ще бъдат очакванията ни за септември за общи приходи между 61 и 64 млрд. долара при прогноза за 60,9 млрд. долара", отбелязват от анализаторската кантора Wedbush.

Силен ръст при носимата електроника и услугите

Приходите от iPhone през последното тримесечие са по-ниски от очакваното от анализаторите и са с 12% по-ниски на годишна база. Това отстъпление обаче е донякъде е компенсирано от дивизиите за Mac и носима електроника.

IPhone генерира 48.3% от общите приходи на Apple, като за първи път делът на емблемата на компанията не надхвърля 50% от 2012 г. насам.

Бизнесът на Apple за носима електроника включва Apple Watch, AirPods и слушалките Beats. В изявление до инвеститорите финансовият директор на компанията, Лука Маестри, заявява, че продуктовата категория бележи ръст от над 50%.

Приходите от услуги, включващи абонаменти, такси за App Store и други онлайн услуги, бележат ръст от 13%, малко под очакванията на анализаторите. Изпълнителният директор на Apple, Тим Кук, коментира пред CNBC, че след фактурирането на плащания по съдебно дело и отчитане на валутните курсове, категорията "Услуги" би нараснала до 18%.

Маржовете при услугите са над 64% - рекорд за компанията.

"Поставихме нови рекорди за AppleCare, музикалните и облачните ни услуги. App Store пък има рекордни приходи, когато става дума за трето тримесечие на фискалната година", обръща внимание Кук.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X