Бизнес

Huawei продължава своя растеж, въпреки рестрикциите на САЩ

Иван Гайдаров

Въпреки рестрикциите, наложени срещу Huawei от американското правителство, китайският производител на телекомуникационно оборудване отбелязва силно второ тримесеие на 2019 г. Като цяло, компанията е генерирала 58,33 млрд. долара приходи през първата половина на годината, което е ръст от 23,2% на годишна база. Според информация, публикувана от китайския технологичен гигант, маржът на нетната му печалба е 8,7% през първата половина на 2019 г. Това добро представяне нямаше как да бъде факт без отличното позициониране на компанията на пазара на смартфони.

Доставките на смартфони на Huawei

Смартфон дивизията на Huawei отбелязва добри резултати през последното фискално тримесечие, въпреки че американските партньори на компанията като Google прекратиха бизнес отношенията си с нея. Това представяне става още по-впечатляващо като се има предвид, че доставките на китайските компании в глобален мащаб бележат отстъпление с 6%. В рамките на първите шест месеца на годината компанията е продала 118 милиона смартфона, което я нарежда на второ място, след Samsung. Трябва да се има предвид обаче, че Huawei е доминиращ играч на китайския пазар на смартфони, който е най-големия в света.

Huawei с основен пазарен дял в Китай

Според Canalys Huawei е продала 37,3 милиона смартфона в Китай през второто тримесечие на 2019 г., което е ръст от 31% на годишна база, и най-важното – този ръст е за сметка на основния конкурент за второто място на пазара на смартфони - Apple. Huawei има 38,2% пазарен дял на пазара на смартфони в Китай, което също е положителна прогресия, докато основните конкуренти - Oppo, Vivo, Xiaomi и Apple - отбелязват двуцифрен отрицателен марж през второто тримесечие.

Huawei дори е на път да детронира лидерът на глобалния пазар на смартфони Samsung, като държи добри стартови позиции и в 5G надпреварата.

Проблемите за Apple в Китай продължават

Междувременно пазарният дял на Apple на китайския пазар, който продължава да е изключително важен за компанията, пада до 5,8% през второто тримесечие на 2019 г. Очевидно проблемите на Apple в Китай продължават. Един от символите на американския технологичен сектор е продал 5,7 милиона iPhone в рамките на последните три месеца, което е спад от 14% на годишна база. Доставките на компанията са паднали с 23% на годишна база.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X