Бизнес

Акциите на Microsoft бележат ръст заради продажбите на облачни услуги

Мария Динкова

Повишеното търсене на облачни услуги и успешният бизнес с Windows стоят в основата на високите резултати през последното тримесечие на Microsoft Corp. Според прогнозите устойчивият ръст ще продължи и през следващата година, пише Bloomberg.

Технологичният гигант обещава "двуцифрен" ръст в продажбите и оперативните приходи за годината, започваща от 1 юли. Резултатите се дължат на по-големи сделки за уеб услуги Azure и на бързото внедряване на интернет базираните Office програми. Компанията също така планира да увеличи разходите си с 11% до 12% за фискалната година, както и да повиши капиталовите разходи, построявайки център за данни, коментира главният финансов директор Ейми Хууд.

Главният изпълнителен директор Сатя Надела постави в центъра на стратегията на Microsoft облачните услуги, опитвайки се да намали преднината на пазарния лидер Amazon.com Inc. След като повече потребители преминават към съхраняване на данни и изчислителни операции в отдалечените сървъри на Microsoft, а също така актуализират своя остаряващ бизнес софтуер, компанията се възползва от широката си продуктова гама и ги насърчава да избират както Azure, така и по-новите й продукти като Microsoft 365 – абонаментен пакет за облачния софтуер Office 365, Windows 10 и програми за сигурност.

Печалбите през четвъртото тримесечие, което приключи на 30 юни, достигнаха 1,37 долара за акция, в сравнение с прогнозираните 1,22 долара. Приходите бележат ръст от 12% или 33,7 млрд. долара в сравнение с очакваните 32,3 млрд. долара. Нетните приходи за тримесечието са 13,2 млрд. долара или 1,71 долара за акция. На практика резултатите превръщат Microsoft в най-ценната публична компания, с пазарна капитализация повече от 1 трлн. долара.

През четвъртото тримесечие приходите от фирмени облачни услуги – включващи продажбите от Azure, интернет базираната версия на Office софтуера и някои по-малки продукти – се увеличават с 39% спрямо предходната година, достигайки 11 млрд. долара. В същото време продажбите от софтуера Office 365 на компании скачат с 31%.

Очаква се през тази година продажбите на услуги в сектора на публичния облак да се повишат глобално с 17,5%, достигайки 214, 3 млрд. долара, посочват от Gartner. В индустриалния сегмент на пазара, Amazon и Microsoft увеличават преднината спрямо другите конкуренти - макар че Azure все още е няколко пъти по-малък от Amazon Web Services. Междувременно облачния бизнес Office на Micorosoft поставя компанията на водеща позиция в областта на уеб базираните приложения.

Приходите от Office пакета с програми като Word, Excel и PowerPoint нарастват с 14% през тримесечието до 11 млрд. долара, надвишавайки средните очаквания на анализаторите от 10,7 млрд. долара. Частта, известна като More Personal Computing, която включва софтуера на Windows, Surface хардуера и Xbox гейминг продуктите бележи увеличение в приходите от 4% до 11,3 млрд долара.

Освен това световната продажбите на персонализирани компютри се повишават с 1,5 % през юнското тримесечие, като от Gartner изтъкват, че това се дължи на актуализациите до последната версия на операционната система Windows от компаниите. Поддръжката за Windows 7 приключва през януари, което означава, че фирмите трябва да ъпгрейднат с Windows 10. Изтичането на стария софтуер също допринася за увеличение на продажбите на Microsoft 365, като компанията убеждава своите потребители да преминат към интернет базирани абонаменти, вместо еднократното плащане на лицензи.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X