Ит Лидери

Бизнесът на Lenovo за първи път надхвърли $50 млрд. годишно

Computer World

Пазарният дял на Lenovo на българския PC пазар е 27,5% за последното тримесечие на финансовата година (приключваща на 31 март 2019 г.), което се вписва в обичайните ставки за компанията, вариращи между 27% и 35%. Това представяне на компанията у нас е значително над средното ниво в глобален мащаб, където пазарният ѝ дял за 2017 г. е 23,4% (пак по данни на IDC). Това обяви Йовко Атанасов, мениджър на Lenovo за България и Македония, по време на представянето на финансовите резултати за изминалата фискална година.
В световен мащаб Lenovo Group отчита повече от трикратно увеличение на печалбата си на тримесечна база, а продажбите на персонални компютри значително са надхвърлили очакванията на борсовите анализатори.
Финасови резултати
Нетната печалба на Lenovo през тримесечието, приключило през март, достига 118 милиона долара в сравнение с осреднени очаквания от 91,4 милиона долара. Преди година печалбата на китайската компания е била 33 милиона долара. През последното тримесечие печалбата на Lenovo е скочила с над 10%, докато годишната е скочила с над 13%. В реални числа това означава, че компанията е генерирала печалба 597 млн. долара, при загуба от $189 млн. година по-рано. Като цяло в рамките на последната фискална година за първи път технологичната компания надскача 50 млрд. долара годишни приходи.
Групата за интелигентни устройства (Intelligent Devices Group/IDG) продължава да е лидер в индустрията. Благодарение на Smart IoT стратегията на Lenovo, бизнесът отчита почти двуцифрен растеж (9,9%) за цялата финансова година и над двойно увеличение на печалбата преди данъчно облагане (109%) на годишна база до $1,843 млрд. за същия период.
Групата за персонални компютри и смарт устройства (Personal Computer and Smart Devices Group), едно от двете бизнес поделения на IDG, отчита рекордни приходи за цялата финансова година в размер на $38,5 млрд. и печалба преди данъчно облагане на стойност $1,98 милиарда. Благодарение на иновациите Lenovo е #1 компанията за производство на персонални компютри в света (според IDC) с рекорден пазарен дял от 23,4% за финансовата година. Компанията продължава да е най-бързо развиващата се сред топ 5 на играчите в бранша (+9,5% на годишна база). Предизвикването на статуквото и преосмислянето на форм-фактора и потребителското преживяване доведе до множество технологични пробиви през изминалата финансова година, особено съобщението на 13 май за първия в света персонален компютър със сгъваем екран.

Бизнесът на Lenovo за първи път надхвърли  млрд. годишно

© Computer World, Computerworld.bg


Второто бизнес поделение на IDG - Групата за мобилен бизнес (Mobile Business Group/MBG), която включва и придобития бизнес на Motorola – отчита увеличение на печалбата преди данъчно облагане с $464 млн. на годишна база и излиза на печалба през втората половина на годината, благодарение на ясния фокус върху подбрани пазари, конкурентния продуктов портфейл и контрола на разходите.
Приоритетните региони регистрират бърз растеж, включително рекорден дял от 17,6% в Латинска Америка. В Западна Америка обемът на продажбите изпреварват растежа на пазара с 59,2 пункта, а в Китай – със 185,8 пункта. В останалата част на света печалбата бележи сериозно подобрение и е индикатор за завръщане към растеж.
Поделението за решения за центрове за данни Data Center Group /DCG/ отчита най-бързия растеж на годишна база след придобиването на сървърния х86 бизнес на IBM. Приходите нарастват с рекордните 37% до $6,02 млрд. за цялата финансова година. Най-сериозен принос за силното представяне има бизнесът с хипермащабната и софтуерно дефинирана инфраструктура, където приходите нарастват съответно с 240% и 96% на годишна база.
"Към момента, основният бизнес на компанията са персоналните компютри и умните устройства, които генерират 39 млрд. долара от приходите или 87% през последното тримесечие. Всички останали направления доскоро се възползваха от печалбата на тази категория, за да продължат своята трансформация и развитие. Но вече това е в историята и оттук нататък тези сегменти също генерират печалби за компанията", обясни Йовко Атанасов. Той добави, че като глобална компания, която оперира на 180 пазара, към момента към нея не са отправяни никакви заплахи за налагане на санкции и рестрикции.
По думите му след няколко придобивания, между които и това на мобилната дивизия на Motorola, Lenovo налага редица промени в продуктовата си гама и цялостнта си стратегия, фокусирайки се върху определени пазари. Компанията нарича новата си стратегия 3S - smart IoT (всички хардуерни устройства за крайните потребители), smart infrastructure (основата за развитие на IoT и AI) и smart verticals (решения, разработвани по вертикалите, като към момента те основно са насочени към азиатските пазари в сектора на умното земеделие и медицината).
Тенденции
Регионалният мениджър на Lenovo обърна внимание на някои тенденции, засягащи както глобалния, така и местния пазар.
  • "PC пазарът може да се раздели на два сегмента – за крайни клиенти и за бизнес потребители, като има корекция в рамките на 10-12%. При първата група се забелязва спад от 20-22%, докато при вторите всяко тримесечие се наблюдава ръст от около 10%. Тези тенденции не са никак случайни. На първо място, динамиката на работното място се промени. Много компании искат да оптимизират своите разходи и процеси. Това е причината за масово преминаване от традиционния десктоп към мобилните компютри.
  • Тенденцията за изнасяне на работните места извън офиса също има влияние. Става дума за работа от дома или от споделени офис пространства. Ползването на устройства вкъщи влия негативно върху продажбите на компютри за крайните потребители. Като цяло това е устойчива тенденция в последните години", категоричен е той.
  • Друга глобална тенденция е свързана с модела DaaS (Device-as-a-Service). "Всяка една компания иска да намали фиксираните си разходи. Затова и подходът устройството-като-услуга, който е един вид лизинг, набира все по-голяма популярност. Устройствата се предоставят с участието на самия производител, като конфигурациите се правят в зависимост от изискванията на клиента и спрямо нея се изчислява цената. Lenovo бележи 300% ръст в този сегмент всяко тримесечие. В България този модел още прохожда, тъй като той е замислен основно за пазари, където производителят оперира директно, а не чрез външни партньори, обяснява Йовко Атанасов.
Относно ситуацията в България, той беше категоричен, че се наблюдават някои негативни тенденции, основната от които са свързани с образователната система и нереформираните публични сектори. "Това влияе на всички ИТ компании в индустрията. Дигиталното съдържание навлиза много бавно в учебната програма. Няма единна политика, а това по някакъв начин измества нуждата от по-сложни устройства в училищата, което допълнително стеснява пазара. Ние сме предлагали много пъти помощ в тази посока, но все още удряме на камък, когато става дума за иновации", обясни още регионалният мениджър на Lenovo.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X