Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | PR зона
04 окт
2016
 
 

Станимир Николов, ЕПАМ: Успешен бизнес се прави с добър екип, приятелска среда и професионално отношение

3615 прочитания

 Станимир Николов е директор на българския клон на EPAM Systems, една от най-бързо развиващите се технологични компании в света, както е класифицирана от световното издание на сп. Forbes. Преди да поеме развитието на компанията у нас, той е заемал ръководни позиции в Concentrix, IBM и SITEL Bulgaria. Сред клиентите на основаната през 1993 год. EPAM са световни корпорации като Colgate-Palmolive, SAP, DHL, RBS, Adidas, Google, Sephora, Coca-Cola, Barclays и други.

S.Nikolov

  • В момента броят на служителите в „ЕПАМ Системс България“ наброява 180 човека, а споделихте очаквания до края на годината да достигне 220. Какви възможности за кариерно развитие предлага „ЕПАМ Системс България“ за софтуерните специалисти в компанията и с какво се отличава от другите играчи на пазара?

„ЕПАМ“ успява да прехвърли успешния си растеж от над 23 000 служители на глобално ниво и върху българската част от компанията. Пиковете на растеж са много добри за условията на пазара у нас и неразделна част от този успех са също нашите планове за кариерно развитие на служителите.

В българския офис вече имаме колеги, които израстват с компанията от самото й начало, като успяха да се развият и като опит, и като позиция. Ние поощряваме всяко усилие от страна на колегите и се грижим за това всеки да има достъп до глобалните програми, които ни позволяват да подкрепяме развитието на талантите в нашата компания.

  • Разкажете повече за програмата за релокации на „ЕПАМ“.

Глобалната позиция на „ЕПАМ“ в над 25 държави дава и други възможности за служителите, които участват в нашите вътрешни релокации – ако някой колега иска да се премести в друг офис на компанията, след като е работил при нас определен период от време, може да го направи именно по линия на тях. И обратното – колеги и кандидати от другите ни локации идват да работят в София. Интересът към България определено нараства и ние се радваме на нови колеги от различни държави, дори от Индия, а имаме екзотични места като Сингапур, Китай, Мексико.

В глобален план очакваме и тази година 20-25% ръст, което също е показателно за кариерните възможности при нас. Продължаваме с активния процес по търсенето на висококвалифицирани специалисти с мотивация и желание за развитие – основно програмисти с Java, JavaScript, .NET, хора с опит със SAP или Hybris.

Тъй като работният език е английски, като част от вътрешните ни дейности предлагаме и повишаване на квалификацията в тази област. Дори наскоро сформирахме група от нашата компания за обучение по презентационни умения на английски език.

  • По какъв начин „ЕПАМ Системс България“ осигурява мотивацията на ИТ талантите в организацията?

Ние преди всичко много държим на нашите служители. Всъщност в много компании те са просто служители, в нашия офис всички сме колеги. От моя бизнес опит знам, че трябва да обърнем внимание на нещо много важно: мениджърите и инженерите сме част от цялостния организъм на компанията. Успешен бизнес се прави с добър екип, приятелска среда и професионално отношение. Изключително много разчитаме на това.

Имаме много добър отдел за подбор, който успява да отсее кандидати с амбиция и мотивация не само за нови предизвикателства, а и желание да станат част от един екип от професионалисти. Наша задача е да поддържаме тази искра у тях, за да имаме устойчивост, за да привличаме клиенти и имаме добро реноме.

  • Как осигурявате баланс между работа и почивка на служителите си?

Освен кариерните възможности, въвличаме колегите и в занимания извън офиса, например спонтани партита, барбекюта, грийн офиси и т. н. Винаги е динамично – става нещо, има събирания, дори просто за да подкрепим нашите спортни отбори. А те са страхотни и жънат победи, използвам случая да ги поздравя публично.

Професионалното развитие започва понякога и съвсем от началото за колеги, които назначихме без съзнателен опит в сферата, направо излезли от курс по програмиране, за да ги обучим в стила на компанията, в корпоративната култура, в начина на работа и участието в проекти. Вече няколко месеца новопостъпилите служители работят с ментори и смея да твърдя, че се справят отлично.

Самочувствието и мотивацията на колегите се повишава също и от това, че работят в компания, която расте и на местно равнище. Паралено с новите офис площи, които наехме, за да отговорим на динамичния растеж, се оглеждаме и за опции извън столицата.

  • Ангажираността е свързана с емоционалната характеристика на взаимоотношенията между служителите, компанията и нейните бизнес цели. Служителите, които са ангажирани, полагат истински усилия, показват загриженост за компанията и влагат повече ентусиазъм, за да бъдат по-продуктивни в постигането на целите на организацията. Това от своя страна води до по-добри бизнес резултати. Какви политики за ангажираност на служителите прилага „ЕПАМ Системс България“?

Както вече споменах, ние поставяме работещите в компанията на първо място, защото без доволни професионалисти, няма как да постигнем резултати. Опитваме се да се превърнем в лидер на компаниите, които са загрижени за баланса между работа и лични приоритети. Само така може всеки един да се почувства част от общността и семейство на „ЕПАМ“.

Наскоро едно момиче от новите колеги сподели, че тяхната групичка, които започнаха работа при нас заедно, са станали близки. Това е важно, за да се чустват свободни и креативни в работата си. Както в повечето други компании, и при нас балансът между работа и време за креативно мислене се подкрепя с гъвкави решения в офиса и извън него. Зоните за почивка са неразделна част от битието на ИТ компаниите и предлагат възможност за презареждане. Затова сме се погрижили да има добри условия за баланс в ежедневието.

  • Кои други фактори са важни за служителите?

В разговор с колегите ние осъзнаваме, че за тях е много важно проектите, по които работят, да са интересни и предизвикателни. Със сигурност в нашия бранш има не само такива, но и по-стандартни проекти, за които нашите клиенти разчитат на нас да откликнем на предизвикателствата.

При търсенето на баланса, за който говорим, ние се опитваме да намерим правилния проект за всеки колега. Както на всички е ясно, компромиси от двете страни спомагат за добрите резултати. Наша политика е да се събразяваме с желанието на колегите и, ако е необходимо, да предлагаме други проекти, за да поддържаме техния интерес.


  • Текучеството е проблем, пред който са изправени повечето от специалистите по управление и развитие в софтуерната индустрия. Как се справяте със задържането на служителите в „ЕПАМ Системс България“?

В ИТ сектора компанията ни се ползва с добра репутация, проектите са интересни, а ние се опитваме да полагаме добри грижи за служителите. Според мен това са три основни условия за всяка компания, която държи на своите служители. Техническото ниво на служителите в ЕПАМ е по-високо от средното на трудовия пазар, което също прави компанията привлекателна и като работодател, и като изпълнител.

Спонсори сме на много конференции, кариерни форуми и инициативи, с което се проявяваме като отговорна компания. За нас работата с кауза е от значение и подкрепата на таланта, независимо дали е в „ЕПАМ“, или просто в сектора, също има смисъл.

Мога да дам пример със Звездин, един гимназист, който спечели нашата награда на AngelHack хакатона в София. Той ще стане популярен с изобретението си – машина за ръкопис, управлявана със смартфон. Трябват ни такива хора – и на България, и в сектора. Отделно подкрепяме и TechTalks конференцията, която подпомага общността, споделянето на опит и добри практики. Генерален спонсор сме на събития като jPrime и JSTalks.

Важно за всеки служител е и това дали неговият работодател е стабилен. „ЕПАМ“ се е доказал като иновативна компания, която наема служители, за да станат част от семейството, а не само за определени проекти. Трансформацията от типична компания за аутсорсинг към компания за дигитални решения и продуктови разработки е в разгара си и на всички, които сме част от този екип, ще ни бъде интересно да участваме в тази трансформация.

ICON ICON ICON Tweet it! ICON
НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)


Слайдшоу

В НОВИЯ БРОЙ

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас