Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | PR зона
11 дек
2018
 
 

Преглед на тенденциите и обобщение на ERP пазара през 2018

3118 прочитания

Пламен Боев, CEO, Елит Софтуер

Изминаващата 2018 година беше съвсем обикновена ( за нас, като доставчик на ERP софтуер), изпълнена с доста проекти и работа, но лишена от всякакви изненади и мисля, че това важи за цялата индустрия. Пазарът и броят клиенти стабилно (без резки скокове и спадове) растът и няма някакви фактори (технологични, икономически), които да ми дават основание да мисля, че това ще се промени и през идващата 2019 година. Това е добра новина за производителите на ERP софтуер, които могат спокойно да планират развитието на компаниите си, през следващите 2-3 години.

Очаква ни много всекидневна работа, съсредоточена в клиентите и детайлите.

Какви са основните тенденции, в световен мащаб, които ще оказват влияние и на нашия пазар, с неговите компании и потребители?

1. Повишаване на продажбите в сегмента на средните и малки предприятия. Не сваляйте от сметките си ERP системите, само защото вие не сте голяма компания. Това, в последните години се промени и облачните решения направиха традиционно скъпият и запазен само за големи компании професионален софтуер достъпен и за по-малки компании.

Облачните системи и Софтуерът, като услуга (SaaS) вече правят възможно неговото внедряване за всяка работеща компания, независимо от нейната големина.

2. Облачните услуги са ключов фактор за трансформация на бизнеса ви. За облачните услуги само най-мързеливите не са се изказали още. Всички пишат за тях от години и ги превръщат в моден тренд, от който на клиентите им се доспива.

Нека да видим основната полза/ползи за клиентите, по съвсем обикновен начин. Облачните услуги ви спестяват пари, за поддръжка на софтуера и хардуера. Облачните услуги „поевтиняват“ софтуера и го правят достъпен не само за голямите компании.

Това са ключовите плюсове на тези услуги. Не ги отхвърляйте и ги консултирайте с вашия консултант или ERP компания. В 21 век бизнесът се трансформира изключително бързо и няма как да се развивате успешно на пазара, без да ползвате новите технологии и техните възможности. ERP софтуерът е част от тази трансформация и неговата важност, значимост само ще нараства.

3. Автоматизация и анализ. Това е свързано с горната точка, за трансформация на бизнеса и компаниите все повече ще инвестират в собствената си промяна. Автоматизацията на процесите спестява много работни места или работно време, а BI (Business Inteligence) модулите дават на компаниите (и на много техни отдели – Маркетингов, HR, Търговски, Счетоводен и т.н.) огромна и полезна информация, която те могат да използват за своите бизнес стратегии, отношения с лиентите, товарооборот и т.н. Не подценявайте силата на информацията!

4. Избиране на партньор, който да отговаря на вашите нужди. С появата на милион пъти упоменаваните Облачни технологии ролята на вашите технологични партньори и доставчици на ERP софтуер се променя. Намерете партньор, чийто софтуер се „наглася“ към нуждите на вашата компания, а не обратното.

5. Персонализация на ERP софтуера. Това е свързано с възможността софтуера да се „настрои“, „нагоди“ към вашата компания и нейните нужди. Това дава огромно пазарно предимство на компанията ви и тя може да осъществява вътрешнофирмените си процеси, без да ги променя заради софтуера. Всъщност добре е да се промените, защото това носи ползи за вас и ви прави по-ефективни, а не защото софтуерът го изисква.

6. Повече мобилни услуги. Съвременните тенденции в начина на работа на компаниите и на хората са базирани все повече на мобилна работа, от всяка точка на земното кълбо. Новите поколения модерни и прогресивни работници все повече разчитат на този начин на работа, която изисква от компаниите да се настроят към нея, но всъщност е гъвкава, ефективна и добра. Вашият ERP софтуер трябва да отговаря на тези изисквания и това ще бъде тренд в следващите години.

В какво е фокусирана нашата компания и нейният продукт Zeron ERP?

Ние внимателно следим трендовете и изискванията на клиентите, в световен мащаб и естествено и на българския пазар. Всекидневната ни работа със стотици наши клиенти ни дава огромно количество информация и всичко, което се иска от нас е да и отделяме време и да взимаме решения, имайки я предвид.

1. Безпроблемна имплементация, внедряване. Zeron ERP има отличните свойства да се „приспособява“към процесите на компанията и затова ние нямаме проблеми с тези възможности и напротив – печелим все повече и повече клиенти, благодарение на тях. Тук сме изпреварили световните тенденции и докато нашите конкуренти тепърва работят по тях, ние просто се занимаваме с продажби.

Внедряването, обаче е процесът, който най-много тревожи всички клиенти. И у нас и в чужбина. И съвсем основателно.

Естествено е ние да обращаме най-много внимание на тази част от осъществяване на сделката и да се опитваме да я правим все по-бърза и все по-безпроблемна.

2. Бюджет и цена на имплементацията. Чест проблем, за компаниите, които купуват и внедряват професионален ERP софтуер е и надскачането на бюджета на имплементацията.

Наясно сме с тази „тенденция“ и в нашата практика това е изключено. Клиентите ни имат „комфорта“ да са наясно с крайната цена и срокове. Как постигаме това? Като добросъвестни консултанти се опитваме да предпазим клиента от „раздуване“ на възможностите на ERP системата, която той иска да купи, като му препоръчваме само това, което е необходимо за него. Прогнозите, какво ще бъде необходимо на компанията след, примерно 10 години не са състоятелни и могат да превърнат всеки стегнат и оптимален проект, в слон, който е труден за повдигане от бюджета на компанията и проекта.

3. Мобилна употреба на Zeron ERP. В работата ни отбелязваме все по-интензивната употреба на мобилните възможности на нашата ERP платформа, от страна на нашите клиенти. Това е свързано с удобството и лесната употреба. Даже без да забележиш лесно свикваш да извикваш на екрана си цялата предварително програмирана информация от BI модула, да обхванеш и анализираш данните не от редици с цифри, а от добре показани графики, в реално време, от всякакво устройство и от всяко место на земното кълбо.

Търговците на компаниите могат да работят просто с телефона си, вместо някакви специализирани устройства и да вкарват данни и да извършват продажби директно в софтуера.

Тази разширена употреба ни дава повод да разработваме и следващата година нови възможности и улеснение за потребителите ни. Мобилната употреба става задължително изикване и тренд във възможностите на ERP системите.

Заключение.

Ако мога да обобщя с няколко думи написаното, то водещите теми за ERP системите, на българския пазар, през 2019 година, ще бъдат възможностите за настройка, персонализация на софтуера, спрямо изискванията на компанията, мобилната употреба на софтуера и разрастването на продажбите на Облачни ERP продукти и Софтуер като услуга (SaaS).

Нищо ново, нищо революционно, нищо неочаквано. Всички тези данни и факти са добре известни и на производителите и на потребителите и това може би е добре – компаниите ще имат време и възможност да усъвършенстват процесите по внедряване и да поработят върху дребните детайли на своя софтуер, които правят живота на потребителите по-лесен и ефективен, а това ще повиши ценноста на техният продукт и неговото приемане.

Разбирането на ERP продуктите, от страна на потребителите води до повишаване на изискванията към него, но и към повишаване на продажбите. Компаниите са наясно, че за да бъдат конкурентни в съвременния пазар то трябва да повишават ефективността си на работа, да намаляват разходите за нея и да имат цялата информация за себе си и своите продукти, за да реагират бързо спрямо своите конкуренти.

Като цяло ни очаква една добра 2019 година, в която продажбите ще вървят спокойно нагоре, а клиентите ще могат да ползват все по-добри цени и все по-добри възможности в своето развитие, успешно променяйки бизнеса си.

Zeron/V4
www.zeron.bg

ICON ICON ICON Tweet it! ICON
НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)


Слайдшоу

В НОВИЯ БРОЙ

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас