Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | PR зона
10 май
2017
 
 

Управлението на самоличности е важно за успешната трансформация на банките

1234 прочитания

Банките трябва да създадат свои цифрови пазарни платформи, предоставящи и външни услуги на техните потребители, твърди Шириф Носеир, директор „Решения и управление на сигурността“ за регион EMEA в CA Technologies

Новият цифров свързан свят дава мощ в ръцете на крайния потребител. Как доставчиците на финансови услуги могат да персонализират услугите си, предоставяйки специални предложения на всеки отделен клиент?

Завоюването и задържането на потребителите е голямо предизвикателство за много от банките днес, а лоялността на клиента е поставена на изпитание заради лесния достъп до конкурентни предложения. За да могат банките да отговорят по-точно на нуждите на потребителя, те трябва да му предложат подходящи услуги. А за целта те трябва да събират много повече информация за потребителя, така че му предложат изключително индивидуално обслужване. Има редица начини това да стане реалност, но едно от нещата е да се използва многоканалният, по-точно омниканалният подход.

Първоначално банките се насочиха към разнообразните канали за връзка, за да намалят разходите си. Особено при банкирането за крайни клиенти поддържането на голям брой клонове е сериозен разход. След това обаче банките осъзнаха, че разширявайки възможностите на крайния клиент да осъществява банкови транзакции когато и където пожелае, те получат повече информация за неговото поведение. Потребителят може да започне взаимодействието си с банката през един канал за връзка, след това да се прехвърли на друг и на трети, докато приключи планираните операции. А това дава възможност на банката на базата на поведението му да създаде разнообразни негови профили. Доскоро профилирането на потребителите ставаше само по възраст или местоположение, а днес чрез събраното количество информация можем наистина да разберем поведението на всеки поотделно.

Омниканалната стратегия в многопотребителска среда ни вкарва в нов свят на виртуална реалност, на добавена реалност, създава се вид виртуална банка. Наличните технологии позволяват всичко това да се случи. С помощта на мобилните електронни можем още по-добре да разберем къде се движи потребителят, какво го заобикаля и какво можем да му предложим в момента. Ако човек влезе при търговец на автомобили, интелигентните механизми в банката могат да му изпратят веднага предложение за кредит с привлекателна лихва, проверявайки кредитната история на този клиент.

Сигурността във финансовата сфера е критичен фактор. Как да бъдат защитени потребителите при тяхното взаимодействие с модерните финансови услуги?

Ключовият въпрос е използването на самоличности и тяхното управление, но също така на интерфейсите API, начинът на тяхното управление, свързано и с актуалната директива PSD2 и взаимодействието на платежните услуги. CA Technologies използва тези технологии не само за да осигури защита на потребителя, а и да му предложи удобно и надеждно изживяване. Когато потребителят разполага с няколко канала за взаимодействие с банката, той може да използва различни самоличности за всеки от тях, т.е. банката го разпознава всеки път като различен индивид. С решението за управление на самоличности (Identity Management Sute) и съответните API интерфейси може да се свържат всички тези ID идентификатори към един и същи човек и да се проследи неговото поведение във всички комуникационни канали.

Ако имам ID в дадена банкова система, тя може да иска да знае и моя акаунт за Twitter или Linkedin. Защо се налага това? Ако публикувате в социална мрежа оплакване от банков кредит или проблем с банкомат, банката иска да знае дали сте важен неин клиент и трябва да положи максимум усилия да подобри обслужването ви и да реши конкретния ви проблем, или сте човек, който дори не ползва нейните услуги.

Все по-често наблюдаваме сливане и придобиване на банки, като в тях има различни отдели – за търговия с ценни книжа, за инвестиционно банкиране, самостоятелни са отделите за банкиране за крайни клиенти, като във всеки такъв отдел потребителят може да има различно ID. Решението IMS помага за обединяването на всички тези самоличности, така че да се уловят всички взаимодействия на този човек с банковата институция.

Решението прави връзка само с банковите системи или може да бъде свързано и със системи на външни партньори и доставчици?

Решението на CA Technologies дава възможност на потребителите да получават достъп до разнообразните услуги на банката през различни канали, включително уеб, мобилни браузъри, мобилни приложения. Към тези канали лесно могат да бъдат добавени и новите изисквания по директивата PSD2. Но освен това банката може да създаде през своята платформа „цифров пазар“ (Digital Marketplace), през който клиентите на банката да получават услуги от малки външни фирми, например застрахователни компании, инвестиционни посредници, дилъри на автомобили, търговци на електроника, доставчици на ипотечни кредити, обменни бюра и др.

Това не засилва ли риска за основния бизнес на банката?

Ситуацията в новата дигитална среда е следната. Ако банката не направи подобен цифров пазар, някой друг ще го осъществи. Банката може да реши да не направи подобна платформа и да поеме риска друг да го реализира, но може и да изгради платформа, чрез която да продава и своите продукти, и тези на останалите играчи, вземайки комисиона за посредничеството си, както го правят компании посредници като Airbnb и Uber. Това е идеята на платформата, да бъде медиатор. Но предимствата й са много повече.

Как действа в момента банката. Идва потребител и иска да тегли кредит, за да си купи кола. Взема специализиран кредит с лихва примерно 10% и отива при търговец, за да я купи. Но има и друг бизнес модел. Банката предоставя безлихвен заем на потребителя, ако той си купи кола от точно определен търговец или марка автомобил благодарение на партньорството между банката и автомобилния дилър. По този начин банката може да си осигури по-голям марж на печалба от обикновената лихва по потребителския заем. Именно по този начин IMS и API помагат на банката да изгради партньорства, базирани на доверието, и със своите потребители, и с външните партньори.

Защитено ли е такова цифрово пазарно пространство?

CA Technologies може да предостави сигурност на участниците, предоставяйки механизми за проследяване на поведението при взаимодействието на потребителя с банката, като създава „шаблон“ на това негово поведение. На тази „историческа“ база може да бъде засечено отклонение от обичайното поведение, разбира се – рисковете градират, ситуацията никога не е „черно/бяла“.

Много от банките днес се насочват към решенията за анализ на потребителското поведение, за да блокират възможни измами. Хакерите обаче също са се насочили към тези методи, за да могат да заобиколят защитните средства. Играта на „котка и мишка“ продължава, така че хакерите все повече ще наблюдават поведението на „ценните“ потребители, така че да успеят да проникнат в банковите им акаунти, имитирайки по-успешно техните взаимодействия с банката. Именно това трябва да вземат предвид банките, когато събират информация за потребителите от тяхната носима електроника, от чат роботите и другите модерни средства.

Разговорът проведе Владимир Владков

ICON ICON ICON Tweet it! ICON
НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ИНТЕРВЮ
Тод Англин, Progress:  София има страхотна общност от софтуерни разработчициТод Англин, Progress: София има страхотна общност от софтуерни разработчици

Конференцията DevReach се завръща в София, има месец до събитието, а всички билети вече са разпродадени, коментира главният евангелист на Progress.


Слайдшоу

В НОВИЯ БРОЙ

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас