Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | PR зона
25 апр
2017
 
 

Илия Кръстев, директор „Продажби“ на платформени решения в SAP България: Със SAP HANA банките могат да харчат 80% за иновации и само 20% за поддръжка

894 прочитания

Днес банките трябва да се справят с редица промени в поведението на потребителите, регулаторни изисквания и свити печалби. Какви предимства дава SAP HANA за бизнес иновациите в банките и оптимизирането на бизнес процесите в организацията им?

Банките днес съзнателно (заради регулаторните изисквания) и не толкова съзнателно (заради пряка и непряка конкуренция) правят големи усилия да адресират различните реалности, които вече се случват или ще започнат да се случват. Това са нормализирането и централизирането на голям брой складове от данни; бизнес оркестрация, управление и бизнес инсайт на многото на брой бекофис системи; регулаторните IFRS 9 и PSD2; фронт енд CRM или т.нар. клиентски ориентирани дигитални канали. Всичко това е всеизвестният на всички ни свят на структурираните данни. Характерното за него е, че при управлението му досега финансовите институции са провеждали т. Нар. покупки „best of breed“, което с способствало за значително усложняване във времето на архитектурата от данни.

Как може да помогне на банките SAP HANA при наличието на внедрени ИТ системи, което често е пречка за бързото задействане на нови приложения и услуги?

Сложността е такава, че поддръжката вече е невъзможна за вътрешното ИТ, а в най-добрия случай – трудоемка и неефективна дори от фирмата, която е наета да поддържа цялата тази среда от структурирани данни. За да обрисуваме още по-реалистично предизвикателствата към финансовия сектор следва да опишем и съществуването на светът на неструктурираните данни. Тук са сценариите с Големи Данни, където трябва да имаме стратегия как и къде ги пазим технологично, както и по какъв начин извличаме максимума от тях за управлението на бизнеса ни и неговото разрастване и по-добра ефективност при управлението на ресурсите. Това са неструктурирания текст в социалните медии, контекстуалните данни, които отдавна имаме възможност да запазваме, всичко, което няма предварително обмислена и поставена схема съхранение. Ще се говори все повече и за управлението на мета данните в големите данни, което в момента пък е съвсем немислимо при текущото състояние на финансовия бизнес в България.

За да се обединят двата свята на структурирани и неструктурирани данни и то така, че не само да не се увеличи сложността на средата, а и тя да се намали, е нужна нова, модерна платформа за данни, която предоставя със себе си в едно и набор от услуги, които стратегически да помагат в управлението на данните и постоянно да спомагат за опростяването на средата с множеството от складове данни.

Защо говорим за опростяване – това е така наречената концепция за бимодалното ИТ (обрисувано от Gartner), където съвременната ИТ организация изразходва 80% от ресурса си за „поддържане на осветлението“ и само 20% за иновации. Модерната платформа за данни обръща тази парадигма с главата надолу – вече имате 80% за иновации и 20% стигат за поддръжка на основната операция.

Веднага искам да отбележа, че опростяването на архитектурата от данни не е задължително свързана с прехвърлянето на всички съществуващи структурирани данни в новата модерна платформа SAP HANA. Напротив, в повечето случаи е необходимо само ползването на достъп до данните или конкретен резултат от тях в централизирана таблица. Крайният ефект е, че чрез вградената ни услуга за виртуализация на данните (Smart Data Access) ние администрираме пряк достъп до която и да е база данни, като по този начин гарантираме принципа на „single data footprint” или – конкретни данни съществуват само на едно място в цялостната архитектура от данни!

Платформата на SAP предоставя ли възможност за по-гъвкаво и индивидуално предоставяне на нови банкови оферти?

Модерната платформа на SAP представлява четири големи групи услуги: традиционните за управление на бази данни, такива за разработка на приложения, интеграционни услуги и процесинг услуги. Последните реално представляват оптимизация и сертификация на in memory базата данни за геопространствени сценарии, графични сценарии, неструктурирани данни. Когато говорим за анализи, имаме съществено предимство, тъй като базата ни данни изцяло автоматизирано работи в оперативната памет и кеша на процесора, правейки възможна обработката на стотици хиляди и милиони редове и колони в кубове от данни за секунди и минути вместо за дни, както е сега.

Разбирате, че това е от съществено значение, когато говорим за конкурентно предимство при изчисляване на следващата най-добра оферта или вероятността за несъстоятелност. Това са модели, представляващи сами по себе си пресечни точки в управлението на банката от маркетинговия отдел при таргетирането на клиентите и, от друга страна, от дирекция „Кредитен риск“, където следва да е проектът IFRS 9. PSD2 следва да е разпределен именно между тези две направления, тъй като там има както регулаторни изисквания, така и неограничен потенциал за растеж от маркетингова гледна точка, предвид факта че при поискване всяка конкурентна банка ще има достъп до транзакционната история на конкретния клиент.

ICON ICON ICON Tweet it! ICON
НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ТОП100 НА ТЕХНОЛОГИЧНИТЕ КОМПАНИИ

Фирмите представят
ИНТЕРВЮ
Стандартизирането към добрите практики на ITIL: приоритет за VIVACOMСтандартизирането към добрите практики на ITIL: приоритет за VIVACOM

Разговор с Росен Тончев, новият директор на дирекция „Информационни технологии“ на телекомуникационния оператор.


Слайдшоу

В НОВИЯ БРОЙ

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас