Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Вести
13 апр
2009
 
 

При добра SEO може да не насмогнеш на клиентите си

Добрата оптимизация на един корпоративен сайт за търсещите машини (SEO*) може да доведе дотам, че компанията-собственик да не може да насмогне на заявките от потребители. Това прави всяка друга реклама трудно съизмерима по постигнат ефект.

1848 прочитания
Например при фирма за дограми и стъклопакети, доброто позициониране на сайта й по ключовата дума „дограма" може да привлече толкова много клиенти, че да се наложи пренасочване на голяма част от заявките към други доставчици-партньори. Последното е реален пример от опита на Огнян Младенов, SEO специалист и основателна агенцията SEOM. Той бе лектор и ключов организатор на първата по рода си SEO конференция, която се проведе в петък, 10 април, в Интер Експо Център. „Работя с една от водещите фирми за дограма вече няколко години. Тя имаше огромен рекламен бюджет за реклама по телевизията, - разказва Младенов. - Успяхме да я качим а на първите места в Google при търсене по ключовата дума дограма. Собствениците казват, че вече са надминали възможностите си и се налага да се кооперират с други фирми, за да могат да приемат всички поръчки. Те спяха всякаква друга реклама. Това за тях е напълно достатъчно".
Съветът на експерта към всички бизнеси, които искат да позиционират добре своите сайтове в Интернет, е да видят успешните сайтове в България и да ги анализират.
Свързаността - вътрешна и външна - е едно от най-важните неща в един сайт, за да се позиционира добре сред търсачките. Вътрешната свързаност се изразява както в наличието на линкове към други материали из същия сайт, така и на други подходи, като например т. нар. тагове. „Постове по темата" (related posts) и „топ-публикации по темата" (top-posts) са също много силно оръжие за вътрешна свързаност. Външната пък включва препратки към външни източници: например източник на информация, авторитетни сайтове по дадената тема и т.н.
Да се създават повече RSS емисии, да се стимулира коментирането от страна на посетителите и безпощадно да се елиминира всякаква форма на спам - са друга част от съветите на SEO специалистите. Най-важното от тези препоръки обаче бе резюмирано в слогана на SEO конференцията: „създавай уникално и релевантно съдържание, често добавяй нови текстове и постоянно си осигурявай връзки към всичко това".

_____________________

SEO - Search engine optimization - оптимизация за търсещи машини
НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ИТ МЕНИДЖЪР НА ГОДИНАТА
Започна регистрацията за конкурса „ИТ мениджър на годината“

Започна регистрацията за конкурса „ИТ мениджър на годината“

Наградите на списание CIO и сдружението „Клуб на ИТ мениджърите в България” се дават за значителни постижения в областта на управлението и развитието на информационните технологии.
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Само за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жениСамо за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жени

Интервю с Джен Лупър, старши developer advocate в Progress и основател на Vue Vixens, лектор на конференцията DevReach 2018

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас