Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Кариерна зона | Новини
07 ное
2011
 
 

Google отново обнови алгоритъма на търсачката си

Промяната носи на потребителите на търсачката на Google по-скорошни, „свежи“ резултати

4399 прочитания

Google отново обнови алгоритъма на търсачката си. Така вече резултатите при онлайн търсене ще са по-скорошни, „по-свежи“. Промяната се очаква засегне около 35% от всички запитвания, обяви компанията.

Ако търся „Олимпийски“, вероятно искам информация за следващите Летни олимпийски игри, не за Летните олимпийски игри от 1900 г. (единствения път, когато моят любим спорт, крикетът, беше игран)пише в блог Амит Сингхол, Google Fellow. – Google Search използва алгоритъм за свежест, създаден, за да ви предостави най-актуалните резултати, така че дори и когато просто напиша „Олимпийски“ без да уточня 2012, все пак да намеря това, което търся.“

Google вече показва най-новите резултати за онези запитвания, за които алгоритъмът прецени, че имат нужда от такива

Сингхол отбелязва, че не всички резултати ще бъдат повлияни от новият алгоритъм. Например някой, който се опитва да открие любимата си рецепта за маринара, има различни нужди от друг, който се опитва да намери информация за най-новите случки около движението Occupy Wall Street. Затова обновеният алгоритъм може да установи кога да изведе напред по-новите резултати, според Сингхол. „Различните търсения имат различни нужди от свежест – казва той. – Това алгоритмично подобрение е проектирано така, че по-добре да разбира как да прави разлика между тези запитвания и нивото на актуалност, от което се нуждаете, и да се погрижи да получите отговорите от последната минута.“

Такива обновления са необходими, ако Google иска да поддържа сериозната си преднина на пазара на онлайн търсенето, смята Дан Олдс, анализатор в Gabriel Consulting Group. Google имат нужда от това да продължава да рафинира търсенето, за да поддържа статуса си на топ играч. Bing не е огромна заплаха в този момент, но Bing-ърите са гладни и няма да се махнат. Те са заети с работата по собствените си подобрения. Това е окопна война и Google трябва да продължава да напира. Търсенето е хлябът и маслото [бел ред.: основният източник на приходи] на Google, основата на цялата й империя“, коментира Олдс.

Computerworld САЩ



Слайдшоу

HR на месеца

Петя Костова, старши бизнес партньор „Човешки ресурси“ VMware за България и за регион EMEA

Петя Костова, старши бизнес партньор „Човешки ресурси“ VMware за България и за регион EMEA

“ Петя Костова, старши бизнес партньор „Човешки ресурси“ VMware за България и за регион EMEA, е лице на рубриката HR of the Month („ЧР на месеца“) през февруари. Инициативата се... ” вижте още »

IT сертификати