София Лазарова и Йорданка Дуле, Scale Focus
Scale Focus
През месец декември, лица на рубриката HR of the Month („ЧР на месеца“) са София Лазарова, директор "Привличане и управление на таланти" (на снимката вдясно), и Йорданка Дуле, директор "Човешки ресурси" в българската технологична компания "Скейл Фокус" (ScaleFocus). Инициативата се организира от кариерната зона на в. Computerworld България и HR Cafe Bulgaria.
Представете се накратко от гледна точка на професионалния си опит в сферата на управление на човешките ресурси.
- Аз съм София Лазарова, директор "Екип по подбор" в Скейл Фокус. В сферата на управление на човешките ресурси имам над 7-годишен опит в софтуерния и финансовия бизнес. Това, с което колегите ми ме разпознават е търсенето на доброто отношение и професионализъм на всеки талант, който иска да бъде част от успеха на компанията.
- Аз съм Йорданка Дуле, директор "Човешки ресурси". От година и половина съм в голямото семейство на Скейл Фокус. Присъединих се, тъй като с натрупания 18-годишен опит в сферата на човешките ресурси, смятах че има много ценни практики, които мога да приложа в действие. Колегите ме припознават с отдадеността, споделянето на идеи и интереса към личностното и професионално развитие на всеки един наш специалист.
Какви форми на обучение предлагате на служителите си, и как осигурявате развитието на служителите в организацията?
Работата на всеки член от екипа професионалисти е от изключително важно значение – създаване на приятна работна среда и много възможности за развитие на всеки кадър. Инвестираме в професионални курсове, адаптирани към нивото на технологичното им познание. Поддържаме трейнинг каталог, съдържащ 15 теми по меки умения, сред които „Коучинг“, Управление на времето и стреса“, „Ефективна комуникация с клиенти“ и др. Според бизнес нуждите се провеждат вътрешни и външни 17 вида технически (Git training, Project Management Fundamentals, Scrum Master Fundamentals) и езикови курсове (пример: по немски и специализиран английски език).
За последната година:
- в компанията са проведени 330 дни обучения; Около 80% от всички служители са присъствали на поне едно от тях;
- 21 човека от компанията са били ангажирани да провеждат периодични технически обучения на колегите по различни теми;
- придобити са около 70 (Java SE 8 Programmer I, IBM BPM Express/Standard Edition, ISTQB Foundation) сертификата на колеги, явили се на изпити.
Паралелно с всички курсове и обучения за служителите, организираме отворени семинари за студенти (потенциални бъдещи служители на компанията) от различни училища и университети. Това лято посрещнахме в офиса ни в гр. София група от 6 ученика от ТУЕС (Технологично училище електронни системи към Технически университет – София), които в рамките на 2 седмици получиха практически знания в богатата гама от технологии, които се използват в проектите на компанията и положиха успешно лятната си практика при нас.
По какъв начин поддържате високо ниво на ангажираността на заетите в компанията, и какви практики прилагате за мотивация, удовлетвореност, и задържане на служителите?
Хората са най-важният актив и тяхното мотивиране е в основата на работата на отдел „Човешки ресурси“, постиженията и развитието на компанията. Съществуват много предизвикателства пред това един екип да бъде мотивиран, тъй като стимулите човек да бъде продуктивен и да използва пълния си потенциал са изцяло индивидуални. Имаме няколко опорни точки, по които се движим, за да постигнем високи нива на професионализъм:
- Лична ангажираност в екипните цели – откриваме най-правилния проект, задача, възможност за всеки един от нашите специалисти. Разнообразието от проекти и клиенти дава абсолютната свобода на всеки да разбере каква е най-точната технология за него, това, в което е най-добър или направлението, в което би могъл да даде максимума от себе си.
- Разнообразни социални придобивки и бонуси. Компанията се грижи служителите да се чувстват комфортно на работното си място и в личното пространство.
- По-младите таланти биват вдъхновявани от добрите примери за проекти, което оформя в тях цялата картина на визията на компанията за нейното бъдещо развитие.
- Вътрешно инициираме споделянето на полезни съвети по конкретни казуси от по-старшите към по-младшите служители.
- Ценим нашите служители (една от петте ни корпоративни ценности) – поощряваме за успехи, принос/признание в различни категории.
Споделете иновативни практики, които прилагате в Scale Focus, за управление на отношенията с персонала.
ScaleFocus развива силни лидери, които са конкурентни и успяват да се преборят и с най-сложните технически и бизнес казуси. За колегите с над 4 години стаж, избрали компанията за тяхното дългосрочно развитие, въвеждаме програма за допълнителни стимули, под формата на бонуси.
През 2016 г. реализирахме първият 10-часов ScaleFocus Hackathon, който покри темите: IoT, адаптивно управление, технологията и музиката и други. Други иновационни практики, които прилагаме в компанията са:
- Творческа свобода – насърчаваме креативността и самостоятелността на нашите служители, като през последната година това доведе до изцяло инициирани от тяхна страна иновативни проекти/продукти.
- Провокираме нашите специалисти да излязат от зоната на комфорт и да усъвършенстват личните си умения и ефективност чрез предизвикателни проекти и вземане на решения. Нашият иновационен център дава възможност за развитие дори и на предприемачеството в колегите.
- Тази година въведохме изцяло нова роля в организацията (Employee relations), която цели подобряване на по-ефективното управление на отношенията със служителите. Според тази концепция, се провеждат регулярни индивидуални срещи с представител на функцията за управление на взаимоотношенията, на които се обсъждат нивото на удовлетвореност и как би могло да бъде повишено.