Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Кариерна зона | IT сертификати | Управление на ИТ услуги

ITIL v.3

01. Какво представлява сертификатът, какви умения дава на притежателя си?

Сертификатите по ITIL v.3 гарантират познания за жизнения цикъл на процесите за управление на ИТ услуги.
Тези познания позволяват на сертифицираните да повишат ефективността на компанията, в която работят, чрез правилното  разбиране на нуждите на бизнеса. Придобилите тези сертификати имат умение за ръководене на една ИТ услуга през целия й жизнен цикъл- от идеята за нейното създаване до променянето и, за да отговаря на новите нужди в организацията.


02. Колко вида и степени има на тази сертификация?

ITIL v.3 има четири степени на сертификация.

Първата степен е ITIL v.3 Foundation. Притежателят на този сертификат има основни знания за жизнения цикъл на процесите за Управление на ИТ услуги.

Втората степен е ITIL Intermediate (Lifecycle Stream & Capability Stream). Тези сертификати удостоверяват притежанието на необходимата компетентност и практически опит за оптимизиране на определени процеси за управление на ИТ услугите.  

Третата степен на сертификация е ITIL v.3 Expert. Притежателите и имат уменията и практическия опит за ръководене на жизнения цикъл на ИТ услугите предоставяни във всяка една компания.

Четвъртата най-висока степен на сертификация е ITIL v.3 Master. Това е най-високото ниво на сертификация за управление на ИТ услугите. Тя оценява индивидуалните способности за разбиране и прилагане на теорията от ITIL v.3 в нови области.


03. За кои сектори, професии и дейности е приложим?

Сертификатите са особено важни за сектори зависещи от използването на ИТ услуги.
Познанията, които придобиват сертифицираните, са подходящи за ИТ и бизнес мениджъри, както и за всяка работна позиция, която изисква поддръжка на предлагани ИТ услуги, всекидневна работа с ИТ услуги, както и ръководене на ИТ и бизнес процеси.


04. По какъв начин може да се придобие сертификатът?

За придобиване на сертификат ITIL v.3 Foundation е задължително успешно вземане на изпит. Завършване на курс не е задължително, но е препоръчително.
Останалите  три сертификата (ITIL Intermediate, ITIL v.3 Expert и ITIL v.3 Master) се придобиват след завършен курс и полагане на изпит за всяка една степен по отделно.   


05. През какви курсове и обучения трябва да премине кандидатът, за да защити този документ за придобити умения?

За да придобие сертификат, кандидатът трябва да присъства на курс с различен брой лекторски часове за всяка степен,както и да се яви на изпит.
Курсът за втора и трета степен на сертификация трябва да включва освен лекторски и практически упражнения.  За последната, четвърта степен, е необходим брой години опит в управлението на ИТ услуги.
Задължително условие за постигане  на по-висока степен на квалификация е притежаването на сертификат за по-ниската степен.


06. Колко време отнема подготовката за изпит за придобиването на сертификат?

Подготовката за изпит отнема  от три до пет дни ( в зависимост от степента на сертификация) за явяване на курс,както и дни за самостоятелна подготовка.
За хората работещи в ИТ сферата този период е достатъчен.
Максималното време за подготовка, което може да бъде необходимо е един месец.


07. Къде се предлагат курсове за подготовка за изпита в България?

Най- големият център за 2007г. в България (според класация на Computer World) ,, Ай Ти Си И” предлага курсове за подготовка и изпити за всички степени на сертификация по ITIL v.3.
,, Ай Ти Си И” е официален партньор на най-голямата британска фирма за ITIL v.3 обучения Fox It, а също и на EXIN за предоставяне на изпити.
Предлаганите от ,, Ай Ти Си И” курсове са водени от най-добрите професионалисти по Управление на ИТ услуги.  Компанията може да се похвали с трима ITIL v.3 Manager-и, което е голямо постижение за България.


08. Къде и как се провежда изпитът? Какво е времетраенето и формата на провеждане?

,, Ай Ти Си И” провежда изпити за сертификация по ITIL v.3. Изпитите се провеждат в хартиен вариант, като ITIL v.3 Foundation може да се проведе и в компютърен.
В зависимост степента на сертификация, която ще се бъде получена след успешно положен изпит, времетраенето на изпитите варира. За първата степен на квалификация времетраенето е един час.


09. Колко струват курсовете за подготовка?

Курсовете за подготовка за сертификат са с различни цени, в зависимост от желаната степен на сертификация. За първата степен цената на тридневен курс с лекторски часове и практически упражнения е 1450 лв. без ДДС.


10. Колко струва явяването на изпит за сертификат?

Цената на различните изпити за степени на сертификация по ITIL v.3 варира.
Изпит за придобиване на сертификат първо ниво е с цена 350 долара без ДДС.


11. Има ли възможност за самоподготовка за придобиването на сертификата?

Възможност за самоподготовка без присъствие на курс за придобиване на сертификат има единствено за първата най-ниска степен ITIL v.3 Foundation. За останалите степени такава възможност няма, както и не се препоръчва.


12. Какъв е процентът на успеваемост при изпитите на кандидатите, преминали обучение?

Процентът на успеваемост на тези, които са преминали курс в ,, Ай Ти Си И” за първа степен ITIL v.3 Foundation и са положили изпит след това е 80%.
За втората степен ITIL Intermediate (Lifecycle Stream & Capability Stream) успеваемостта е 90%.


ICON Tweet it! ICON

Слайдшоу

HR на месеца

Петя Костова, старши бизнес партньор „Човешки ресурси“ VMware за България и за регион EMEA

Петя Костова, старши бизнес партньор „Човешки ресурси“ VMware за България и за регион EMEA

“ Петя Костова, старши бизнес партньор „Човешки ресурси“ VMware за България и за регион EMEA, е лице на рубриката HR of the Month („ЧР на месеца“) през февруари. Инициативата се... ” вижте още »

IT сертификати