Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Кариерна зона | Съвети
12 фев
2010
 
 

6 грешки при личното брандиране, които могат да застрашат търсенето на работа

6230 прочитания
През 2009 г. личното брандиране - идентифицирането и представянето на уникалните персонални качества пред хора, които могат да помогнат за израстването в кариерата или за намиране на работа - са превърна в тенденциозна фраза за търсещите работа. Когато се направи добре, това може да се окаже „сребърният куршум", който човек да изпъкне сред останалите конкуренти.

Социалните мрежи, които оставиха голяма следа миналата година, направиха личното брандиране по-лесно. Може би твърде лесно, тъй като много търсещи работа се оказва, че са направили нехайни грешки в желанието си да се представят подобаващо. Например, твърде агресивното самоизтъкване може да отблъсне публиката, в която търсещият работа се цели, казва Катрин Капута, стратег по лично брандиране и бивш рекламен директор.

Капута и други двама професионални стратези по лично брандиране изброяват шестте най-често допускани и най-тежки грешки при представянето, които хората правят.

1. Поставянето на каруцата пред коня.

Най-голямата и най-често срещана грешка е използването на инструменти, като блогове, LinkedIn и Twitter, без първо да отделят време за изработването на силна и автентична марка за себе си. „Един от най-разпространените митове за личното брандиране е този, че то се прави само с голяма видимост", казва стратегът по лично брандиране Кирстен Диксън. Впоследствие хората оставят множество дигитални отпечатъци без да уточняват кои и какви са те и какво искат да бъдат в дългосрочен план, както и как се отличават от останалите хора с подобни цели и произход.

Капута съветва клиентите си да мислят стратегически, когато дефинират личната си марка. Тя им препоръчва да преминат през същите „упражнения", през които преминават и маркетинговите специалисти, когато пускат нов продукт, като например SWOT анализ, поставяне на конкретни цели, създаване на визуална и вербална идентичност на личната си марка и изготвяне на свой пазарен план.

2. Нефокусираната марка.

Много търсещи работа се опитват да практикуват лично брандиране, но вместо да идентифицират и демонстрират уникалната си стойност, те продължават да се представят като, да кажем, експерт по управление на ИТ проекти, експерт по подобрение на бизнес процесите и експерт по виртуализация. Хората имат по няколко идентичности и това е проблем, казва Капута.

3. Подражаването

Целта на личната марка, както и на всяка марка, е диференциацията. Обиграните търсещи работа си съставят марка, за да се отличат от конкурентите. Така че не се представяйте като „мениджър, ориентиран към резултати" или „гъвкав информационен мениджър", казва Капута. Така просто ще изглеждате като всички останали с подобни описания. „Ако искате да притежавате идея, значи искате да подчертаете нещо, което е ваша сила и конкурентно предимство", добавя тя.

4. Несъгласуваното поведение

Когато се посветите на професионалното си брандиране, трябва да се посветите и на една идентичност, един глас, който е един и същ във всички канали на общуване. Ако се презентирате като образец за професионализъм в LinkedIn, но оставите злонамерени коментари в блогове, или пък съобщенията ви са силно казано професионални, вашата целева публика ще постави под въпрос автентичността ви.

5. Непостоянното използване на социални мрежи

Блоговете и социалните мрежи са ефективни инструменти за лично брандиране, но само ако се използват постоянно. Ако си направите профил в Twitter, но никога не tweet-вате, това ще навреди повече, отколкото ще помогне, според Дан Шавбел, професионален брандинг експерт и автор на „Аз 2.0" (Me 2.0). А ако имате профил в LinkedIn, се постарайте той да е 100% завършен. Ако пък отделяте време за блогване, трябва да посвещавате допълнително време за неговото представяне, така че хората да могат да го открият в океана от блогове.

6. Прекаленото промотиране.

Някои хора се изхвърлят в представянето си. Твърде агресивното брандиране може да доведе до повече вреда отколкото полза. Затова и Капута съветва клиентите да помислят относно честотата на усилията си при самоизтъкването.

CIO.com


Слайдшоу

HR на месеца

Петя Костова, старши бизнес партньор „Човешки ресурси“ VMware за България и за регион EMEA

Петя Костова, старши бизнес партньор „Човешки ресурси“ VMware за България и за регион EMEA

“ Петя Костова, старши бизнес партньор „Човешки ресурси“ VMware за България и за регион EMEA, е лице на рубриката HR of the Month („ЧР на месеца“) през февруари. Инициативата се... ” вижте още »

IT сертификати