Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Предприемачество | Образование
12 окт
2010
 
 

Продавайте мечти, а не продукти – един от принципите на Стив Джобс

"Част от това, което направи Macintosh велик, е, че хората, които работиха върху него, бяха музиканти, поети, художници, зоолози, историци, които се оказаха най-добрите ИТ специалисти в света ", посочва Стив Джобс
4005 прочитания

През 1972 г. създателят на технологичната компания Apple Стив Джобс напуска дома си в Силиконовата долина и се отправя на север към малкия университет Reed College в Портланд – тип “Liberal Arts”.  Там остава само за един семестър. Като повечето 17-годишни тийнейджъри и на него му липсва посока в живота.

"Нямах никаква идея какво искам да правя с живота си как университетът щеше да ми помогне да  разбера", споделя по-късно Джобс. "Там харчех парите, които родителите ми са спестявали цял живот. Затова реших да прекъсна и да повярвам, че нещата някакси ще се наредят", допълва той.

Смелостта да напусне училище и да следва сърцето си е първият от седемте принципи, представени в най-новата книга „The Innovation Secrets of Steve Jobs“ на Кармин Гало. Гало, специалист по комуникации, е автор и на бестселъра „The Presentation Secrets of Steve Jobs”. Новата му книга обаче го отдалечава от основната му компетентност – маркетинг - и го води на ново място, където клишетата му позволяват да определи нещо толкова необяснимо като „иновация“. Нищо чудно, че родителите по света, които плащат хиляди долари за образованието на децата си, потръпват на първия му принцип.

Една от постоянно повторящите се теми в книгата за Джобс е тази за иновативността и способността да се мисли по различен начин, като най-открито и постоянно човек поставя под въпрос статуквото. За такъв подход обаче е необходим достатъчно и разнообразен житейски опит, с добри и лоши преживявания, смята Гало. Той цитира проучване, според което креативното мислене означава свързване на различни преживявания, което води до измислянето на нещо изцяло ново. Например в университета Джобс взема курс по калиграфия и Гало показва как по-късно създателят на Apple ще свърже това с технологичния дизайн.

Въпреки че всеки може да се възползва от принципите, залегнали в книгата за Стив Джобс, авторът посочва, че иновациите не са за всеки. Изводът, който той прави, е, че университетът не трябва да се напуска. А ето и кои са седемте принципа:

  • Правете това, което обичате
  • Пробийте във вселената
  • Провокирайте мозъка си
  • Продавайте мечти, не продукти
  • Кажете „не“ на 1000 неща
  • Създайте невероятни добри преживявания
  • Усъвършенствайте посланието
НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят
Безпрецедентна производителност в новите супербързи х86 сървъри на FUJITSU

Безпрецедентна производителност в новите супербързи х86 сървъри на FUJITSU

Изключително бързи възможности за обработка на трудоемки и тежки задачи, както и на невъобразими до момента количества данни
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)


Слайдшоу

В НОВИЯ БРОЙ

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас