Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Вести
31 яну
2008
 
 

IBM България инвестира в знания и разчита на професионалните услуги

Александър Раков е новият генерален директор на българското поделение.

5041 прочитания
Страница 1 от 2

"В съвременния глобално интегриран свят все повече компании реализират трайно конкурентно предимство, тъй като съумяват да използват по най-добрия начин натрупаното от тях познание. Това е и най-прекият път към икономика, базирана на знанието - чрез създаване, развитие и разгръщане на професионалистите - хората с умения и знания", заяви на пресконференция в София новият генерален директор на IBM България, който представи днес визията на компанията за развитието на организациите. Според него IBM разполага с широк набор от програми за подбор, обучение и развитие на служителите и на младите таланти. „Това ни прави предпочитана компания - и от клиенти, и от служители. Амбицията ни в България е да разгърнем по-широко този свой потенциал", допълни Раков и даде за пример новосъздаденият в София Глобален център за обслужване и управление на бизнес процеси. В центъра вече работят над 200 човека, 10% от които са граждани на развити страни от ЕС като Франция, Ирландия и др. Това показва, че IBM е глобална компания, но също че у нас има подобрен бизнес климат, каза още мениджърът. - За 15 поредна година IBM e лидер по брой регистрирани патенти и ние ще използваме своите опит и умения за подпомагане на българското образование и икономика."
Според Раков организациите от миналия век днес се заменят от изключително гъвкави компании с глобални ресурси, които не се възприемат като строго йерархична организация, а като жива мрежа. „Самата природа на работата се променя, тъй като талантливите специалисти могат да работят по глобални проекти от всяка точка на света. Не правят изключение и служителите на IBM България. Техните знания и уменията стават изключително важни в този процес и ги правят „конвертируеми" в целия свят."
3 са ключовите фактори, които могат да помогнат за успеха на страна като България - развитие на умение чрез засилени инвестиции в науката и образованието, създаване на иновации на база на сътрудничество между държавата и бизнеса за определяне на ясна и отворена бизнес среда и законова рамка, поощряваща инвестиции. „Не на последно място се налага подкрепа за малките и средни компании, тъй като силният SMB сектор означава създаване на нови работни места", каза още Александър Раков. Той допълни, че IBM България ще обърне сериозно внимание на този тип клиенти у нас и ще осигури трансфер на бизнес модели към малките предприятия, на които често не достигат финансови и човешки ресурси, но се нуждаят от иновативни технологии.
Общо 1,6 млрд. евро е инвестирала IBM в развиващите се пазари, като през 2007 г. в България е открит Глобалният център за обслужване и управление на бизнес процеси, който ще ще предоставя бизнес консултантски услуги за фирми, които изнасят дейностите си по финанси, счетоводство и доставки към външни компании. Новата структура обслужва както регионални клиенти от Централна и Източна Европа, така и глобални - от Северна и Южна Америка и Азия.

1 2
НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Рей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриденРей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриден

Техническият директор на компанията е уверен, че публичните услуги няма да заменят собствените сървъри.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас