Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Вести
05 окт
2017
 
 

Анализите и изкуственият интелект променят рекламата и политиката

2490 прочитания, 0 коментара
Страница 2 от 2

По думите на Никс, когато започва да работи за Тръмп, неговата кампания е “почти фалирала”. За справяне с проблема е изградена схема за набиране на дарения, насочена към най-упоритите поддръжници на кандидата. Молейки ги за поддръжка в размер на до 20-ина долара, Cambridge Analytica само за първия месец събира над 27 млн. долара.

Компанията провежда хиляди мероприятия, изпращайки послания, свързани с горещи за американското общество теми като правото за притежание на оръжие, здравеопазването и т.н. Данните за избирателите се използват за избиране на локации за провеждане на събития на живо, за позициониране на телевизионна реклама, за най-удачно реализиране на дигитални кампании. Според Александър Никс, Cambridge Analytica успява увеличи активността на изборите с 2%, което е сериозно постижение.

Краят на поверителността?

Дмитрий Лисицкий

Средностатистическият интернет потребител споделя онлайн достатъчно информация, за да бъде съставен алгоритъм за насочване на персонализирани послания, сподели по време на друга презентация в рамките на IT Arena Дмитрий Лисицкий, главен изпълнителен директор на стартиращата компания Influ2. Фирмата е фокусирана върху доставката на рекламни послания до представители на бизнеси.

“Някак сме склонни да споделяме изключително много информация за себе си и въпреки това се притесняваме за своята поверителност”, обобщи масовата нагласа на хората Лисицкий. Той сподели очакване за голяма промяна по отношение на разбирането за това какво точно означава поверителност в интернет.

Паралелно с това анализите на големи обеми от данни и изкуственият интелект ще доведат до края на поверителността на потребителите на световната мрежа. Събирайки парченца информация от действията им в интернет, например “харесванията” във Facebook, може да бъде сглобена сравнително пълна информация за дадена личност, без да е необходимо да му бъдат задавани конкретни въпроси.

Интересен пример в тази насока е опитът на Джудит Дупъртейл, която изисква от приложението запознанства Tinder да ѝ изпрати цялата информация, която разполага за нея. Опитът ѝ е описан в статия на в. Guardian. Тя получава доклад от цели 800 страници, като не става дума само базова информация, споделена по време на регистрацията, но също за “харесвания” във Facebook, снимки от Instagram (дори изтрити такива), какви мъже харесва и т.н.

По думите на Лисицкий, рекламодателите са много заинтересувани от подобни данни, тъй като правилният подбор на посланията на базата на психологическо профилиране може да увеличи в пъти успеваемостта на кампаниите.

Интересно е да се отбележи, че рекламите, насочени към бизнеси, почти не използват традиционни банери. Причината е, че традиционният подход е прекалено общ на фона на минималния процент потенциални получатели на даденото послание. Според Лисицкий възможността за насочване на рекламата към точно определени хора ще промени и B2B комуникациите.

По думите му хората тепърва ще се научат да “оцеляват” в един такъв свят и вероятно дори ще започнат да извличат от това ползи. “Предстои да се сдобием с решение на този проблем – заключи специалистът. – След години вероятно отговорът ще ни се струва очевиден.” 

IT Arena 

Кадър от изложбената зона на IT Arena 2017

Конференцията IT Arena 2017 се проведе Лвов, Украйна, от 29 септември до 1 октомври. Събитието бе разделено на три паралелни потока от лекции, на бизнес, технологична и продуктова тематика.

Според организаторите от местния ИКТ Клъстер, в партньорство с компаниите Eleks, Lits, Startup Depot и N-IX, форумът бе посетен от около 2300 души, а лекторите бяха почти 100. 

В рамките на събитието се проведе стартъп състезание, в кото участваха над 100 млади компании. 30-те най-добри от тях предсатвиха разработките си пред специализирано жури. Последното посочи 11 стартъпа, които имаха възможност да представят идеите си на специално заделена сцена на IT Arena.

През последния ден пък бяха проведени 28 бизнес срещи в 9 различни локации в стария град Лвов. Участниците имаха възможност да съберат малки групи от слушатели и да дискутират с тях конкретни теми.

12
НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Тод Англин, Progress:  София има страхотна общност от софтуерни разработчициТод Англин, Progress: София има страхотна общност от софтуерни разработчици

Конференцията DevReach се завръща в София, има месец до събитието, а всички билети вече са разпродадени, коментира главният евангелист на Progress.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас