Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Сигурност
27 сеп
2017
 
 

Как да защитим чатбот данните и личната информация на потребителите

Служители и клиенти често обменят чувствителна информация по време на чатбот сесии – как да намалите рисковете за сигурността?

1768 прочитания, 0 коментара
Страница 1 от 3

Чатбот приложенията крият ли заплаха за сигурността? Да, тези малки добавки към Slack и други приложения за текстови съобщения, които отделите за човешки ресурси използват, за да провеждат различни проучвания на мнението на служителите и чрез които компаниите вземат предварителна информация за клиентите си, преди да ги свържат със служител на съответния отдел, крият опасност за сигурността на компаниите. 

ИТ индустрията е изправена пред криза на сигурността и заради начина, по който купува ботове, казва Роб Мей, изпълнителен директор на занимаващата се с чатбот компания Talla. „В ранните година на софтуерните услуги, при покупката им не се искаше мнението на ИТ мениджърите. Искате уеб браузър и си го купувате, например. И това не създаваше главоболие на ИТ отдела, докато в един прекрасен ден, не се оказа, че цялата компания се движи от програми“. Изведнъж критичните операции започнаха да се управляват от платформи, закупени без да се прилагат добрите практики за управление на потребителите и данните. За да се реши проблема с уязвимостта от подобни чатбот приложения, Мей предлага да се канализира закупуването и инсталирането на всякакъв тип програми. 

За съжаление, има вероятност служителите вече да споделят през чатбота информация, касаеща заплащането им, здравните им и осигуровки и др. подобни. При това положения, какво трябва да направят ИТ мениджърите, за да предпазят теча на информация? Как да предотвратим подобна уязвимост, преди да възникне проблем? И какви въпроси още да си зададем? 

Информирайте са за какво ще се ползва чатбота 

Започнете от настоящата ситуация и преди да купите, какъвто и да е продукт, поговорете със служителите, съветват от компанията за сигурност Rapid7. Това ще ви помогне в две посоки: от колегите си ще разберете дали програмите, които ще инсталирате, ще бъдат ползвани по предназначение и още – ще се подготвите за евентуалните проблеми със сигурността, след като знаете какъв тип данни ще трябва да защитавате. 

Ако през чата ще тече някакъв разговор, а няма само да се предават данни, трябва да сте готови, че хората вероятно ще споделят повече информация, отколкото си мислят, допълват от Rapid7. Проблемът идва от това, че хората често говорят на сериозни теми през приложения с недостатъчна надеждност. 

Джим О’Нийл, бивш изпълнителен директор на платформата за онлайн маркетинг и продажби Hubspot, е категоричен, че „хората правят данните уязвими“. През чат програма един служител може да изпрати на колега емотинка „оздравявай бързо“, но след това те продължават разговора и започват да обсъждат рака на болния.

1 23
НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ТОП100 НА ТЕХНОЛОГИЧНИТЕ КОМПАНИИ

Фирмите представят
Успешни внедрявания в малки и средни компании

Успешни внедрявания в малки и средни компании

Практически опит от ERP проекта в „ЕрДжи Консулт“ ЕООД

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Тод Англин, Progress:  София има страхотна общност от софтуерни разработчициТод Англин, Progress: София има страхотна общност от софтуерни разработчици

Конференцията DevReach се завръща в София, има месец до събитието, а всички билети вече са разпродадени, коментира главният евангелист на Progress.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас