Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Вести
26 сеп
2017
 
 

Веригата на доставките скъсява каналите за достъп до клиентите

2865 прочитания
Страница 1 от 2

Александър Главчев

Повече ефективност чрез взимане на умни решения. Това все по-често се превръща в основна цел при внедряванията на софтуерни продукти за бизнес управление и взаимоотношенията с клиенти в хранително-вкусовата промишленост. Около тази теза се обединиха участниците в уебинар на тема “Дигитализация на веригата за доставки в ХВП”. Той бе организиран от технологичния сайт IDG.BG, в партньорство със "Сдружение GS1 България" – местен клон на международната асоциация за разработка и поддържане на стандарти за бизнес комуникация.

Веригата на доставките скъсява каналите за достъп до клиентите

Прочетете още: Търговската верига Walmart ще следи доставките си с блокчейн

ERP – основата на ефективността

Първата стъпка, която предприемат компаниите в тази насока, е внедряване система за управление ресурсите на предприятието – ERP. Ралица Йорданова, оперативен директор на "Смарт органик", описа опита на една средна по размер фирма от използването на такова решение. От две години в компанията ползват Zeron на родния разработчик „Елит софтуер“.

Ралица Йорданова

По думите ѝ увеличената ефективност произлиза от това, че системата обединява цялата информация на едно място – от купуване на суровината, през производството, до съхраняване на продукцията в склада и нейната продажба. Пряк резултат са по-точните оперативни анализи и по-доброто проследяване на процесите.

Според Йорданова трудно може да се каже за колко време се изплаща една ERP система, имайки предвид многообразието от решения, които са налице на пазара. По думите ѝ резонен ориентировъчен срок при добър подбор на решението с оглед конкретните изисквания на фирмата е около две години.

Тодор Григоров, GLOBE мениджър в "Nestle България", представи гледната точка на компанията по същата тема. Nestle използват SAP ERP, като там са внедрени почти всички модули, включително такива финанси, човешки ресурси, следене на производствените процеси и т.н. Резултатът според Григоров е напълно интегрирана система за управление на доставките – от планиране на работата с доставчиците до планиране на доставките за клиенти.

Преди една година Nestle внедрява и in-memory решението SAP HANA, което според Григоров е довело до значително увеличаване на работата на системата.

Според него всяка компания трябва да се възползва от съвременните технологии, за да получи конкурентно предимство. Мобилните решения например могат да реализират стратегия за полеви продажби. Също така чрез преносими устройства служителите биха могли на място да отчитат как са ситуирани продуктите на компанията, като тази информация помага при взимането на бизнес решения.

По думите на Григоров облачните решения също могат да допринасят за цялостната ефективност, позволявайки улеснено добавяне на функционалности и скалиране при необходимост от повече ресурси. В Nestle такива технологии се използват за нуждите на маркетинга и управлението на веригата за доставки.

Как се избира бизнес решение

Димитър ГраматиковДимитър Граматиков, управляващ партньор в LeadON Consult, раздели начините за подбор на правилното решение на традиционен и нетрадиционен. По думите му досега целта е била да се подредят вътрешните процеси с цел най-вече оптимизиране на разходите.

С напредването на технологиите и развитието на интернет обществото се променят изискванията на клиентите, като все по-голяма тежест има отделният индивид. В ХВП занапред ще става въпрос буквално за отчитане на индивидуалния вкус. По думите на Граматиков бизнесът трябва да се стреми да намалява пътя на продуктите до крайната им дестинация и максимално да отговори на изискванията на клиента. Това става чрез събиране на контекстуална информация чрез възможно най-много канали.

1 2
НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Тод Англин, Progress:  София има страхотна общност от софтуерни разработчициТод Англин, Progress: София има страхотна общност от софтуерни разработчици

Конференцията DevReach се завръща в София, има месец до събитието, а всички билети вече са разпродадени, коментира главният евангелист на Progress.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас