SAP ще осигури на потребителите на нейния бизнес софтуер ново средство да проследяват своите клиенти, придобивайки специализираната в областта на управлението на потребителската идентичност компания Gigya.
Ако вашата фирма все още не е клиент Gigya, вероятно сте забелязали името й в лентата на вашия браузър или в адресното поле, когато се логвате към потребителски уеб сайтове. Банки, хотелски вериги, медийни компании и магазини за електронна търговия използват регистрационната й услуга, за да следят идентичността на техните потребители и на тази база да им предоставят достъп до услуги.
Прочетете още: Предстои конференция за SAP професионалисти
SAP иска да комбинира тези над 1,3 милиарда идентичности, които пази Gigya, с възможностите за свързване с данни от SAP Hybris Profile, модулът за мултиканално профилиране на потребителите, част от платформата за е-търговия Hybris. Двете компании тестват тази комбинация в по-малък мащаб от 2013 г. насам, когато са започнали да предлагат интеграционна услуга на фирми, които са клиенти и на двете.
Управлението на потребителските данни в глобален мащаб става все по-трудно за фирмите, тъй като законите за защита на личните данни от типа на евродирективата GDPR се различават значително във всеки регион.
Поне в Европа нещата ще се опростят през май догодина, когато директивата GDRP влезе в сила. Тя предлага единни правила и мерки за налагането им в рамките на целия Европейски съюз, като заменя „кръпките“ от локални режими. Тя обаче налага и строги изисквания към фирмите да получат одобрение от потребителите за обработката на техните данни, както и за известяването им при евентуална злоупотреба с тях.
Gigya заяви, че вече е готова за този режим и може да се справи с изискванията за съвместимост с GDPR при нейните клиенти, ползващи регистрация като услуга.
SAP наскоро подсили и други характеристики на своя продукт Hybris, който бе придобит преди 4 години. През този месец тя обнови бизнес ускорителите, т.е. пакетните софтуерни решения за финансовите услуги и за туристическата индустрия. Освен това разшири географския обхват на специалните микроуслуги Hybris, наречени Yaas. След локализиране на платформата за САЩ и Германия през миналата година, през тази бяха добавени Великобритания и Швейцария. Предстои стартирането на услугата и в страните от Азиатско Тихоокеанския регион.
IDG News Service