Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Вести
21 сеп
2017
 
 

Telekom Austria Group ще налага марката A1 във всички страни, включително в България

Общият бранд A1 ще подобри ефективността и растежа на всички компании в групата, твърдят от TAG

3369 прочитания, 0 коментара

Изненадващо Telekom Austria Group обяви вчера, 20 септември, че ще налага марката А1, действаща успешно на австрийския пазар, за всички операции на групата. Операторите от TAG обслужват общо над 24 милиона потребители в 8 европейски страни, включително в Австрия, България, Словения, Хърватска, Сърбия, Македония, Беларус и Лихтенщайн.

След въвеждането на марката А1 в Словения и създаването на международното ИКТ поделение A1 digital е решено, че следващата логична стъпка ще е налагане на бранда А1 в цялата група. Това означава, че и българският оператор Мтел ще бъде преименуван, но все още не е посочен ясен срок за това.

От ръководството на TAG обясняват, че преименуването на операторите ще става „постепенно и в зависимост от местните обстоятелства“. Те обаче са убедени, че подобна стъпка ще засили позициите й при очакваното засилено консолидиране на европейските телекомуникационни пазари.

Прочетете още: Telekom Austria Group успя да вдигне приходите си с 4 на сто

Ръководството на TAG Алехандро Платер (CEO и COO) и Зигфрид Майерхофер (CFO). Снимка: TAG

Ръководството на TAG Алехандро Платер (CEO и COO) и Зигфрид Майерхофер (CFO). Снимка: TAG

Решението за ребрандиране е взето на базата на задълбочен анализ на пазарната среда и на марките, който е идентифицирал потенциала и силните страни на А1 като мощна международна марка. Тя ще покрива всички аспекти на обединените комуникации и ИКТ услугите, включително в мобилната сфера, фиксираните услуги, ТВ офертите, данните и облачните решения, както и при ОТТ услугите.

Според Алехандро Платер, главен изпълнителен и главен оперативен директор на групата TAG, “чрез нашите потребители А1 се възприема като особено отговорна, надеждна и ориентирана към бъдещето [компания]. A1 се стреми да предостави цялостно клиентско изживяване, като свързва хора, места и неща с решения, които обогатяват изживяването в работата, в живота и в забавленията в дигиталната ера. Системата на марката A1 е достатъчно гъвкава, за да бъде универсално приложима, като същевременно позволява международна консистентност, както и удовлетворяване на индивидуалните и местните нужди.“

Според финансовите оценки, промяната ще доведе до амортизационни отчисления на стойностите на локалните марки, които към края на 2016 г. възлизат приблизително на 350 милиона евро. „Компаниите ще амортизират стойностите на марките си до отпадането на старите марки. Това ще повлияе на нетния резултат на Telekom Austria Group за 2017 г., 2018 г. и 2019 г. Повече от половината от това въздействие може да се очаква през последното тримесечие на 2017 и през първото тримесечие на 2018 г.. Амортизацията не е свързана с парични средства“, обясняват от TAG.

Словенският опит

Словенският оператор Si.mobile официално бе преименуван на 12 април тази година. Ребрандирането засегна цялостното присъствие на компанията в Словения. Освен подобрено сътрудничество с Telekom Austria Group, този ход създава нови синергии, заявиха тогава от TAG. Общият фокус ще бъде върху облака, Интернет на нещата и цифровите услуги.

След придобиването на доставчика на фиксирани услуги Amis през 2015 г., словенското поделение на TAG Si.mobil се разви от мобилен специалист до конвергентен доставчик на пълния набор от услуги. Новият бранд ще подчертае тази трансформация и в допълнение ще предложи на всички потребители по-добри услуги, заявиха от TAG.

Същевременно българският оператор Мобилтел стана част от TAG през 2005 г. (тогава групата се наричаше Mobilkom Austria Group). 5 години по-късно, през 2010 г. бе обявено придобиването на два от големите оператори на високоскоростни фиксирани мрежи у нас - Спектър Нет и Мегалан, като интегрирането продължи малко повече от година. През 2015 г. Мтел придоби и най-големия кабелен оператор blizoo. Според заявените от TAG цели всички услуги ще се предлагат под общата марка А1, т.е. вероятно това ще се отнася и до марката blizoo. Подробности обаче за времевия график на промените все още не са известни.

Облачният бизнес

А1 digital, която вече оперира във всички страни с оператори, част от TAG, придоби в края на август швейцарския доставчик на облачни услуги Exoscale и вече предоставя чрез неговата платформа облачни услуги.

„С новата точка за достъп във Виена можем да предложим истинска европейска алтернатива на американските решения. Всички данни остават в Европа - критерий, който става все по-важен за компаниите. По този начин се позиционираме като силен регионален доставчик на облачни услуги“, коментира придобиването Елисабета Кастилиони, главен изпълнителен директор на А1 digital.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Тод Англин, Progress:  София има страхотна общност от софтуерни разработчициТод Англин, Progress: София има страхотна общност от софтуерни разработчици

Конференцията DevReach се завръща в София, има месец до събитието, а всички билети вече са разпродадени, коментира главният евангелист на Progress.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас