Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Startup новини
19 сеп
2017
 
 

Нова онлайн платформа ще сваля цените на застраховка „Живот“

Платформата Oli е подкрепена от Евроинс, която създава фонд за реализация и на други иновативни идеи за застрахователни продукти

2733 прочитания, 0 коментара

Владимир Владков

Нова онлайн платформа предлага от 19 септември застраховки „Живот“ на потребителите на банкови ипотечни и потребителски кредити. Платформата Oli на практика представлява стартираща самостоятелна компания, продукт на Евроинс Живот, получил финансова подкрепа от „Евроинс Иншурънс Груп”.

Основното предимство на услугата е, че чрез сайта, достъпен и през мобилен телефон, потребителят лесно и бързо ще сравни застраховката с предлаганата от банката, може да я плати онлайн и да я получи на електронната си поща. След това полицата ще бъде изпратена по куриер за наша сметка, за да може клиентът да положи и „мастилен“ подпис според сегашните изисквания на регулатора, обясни Калин Костов, изпълнителен директор на „Евроинс Живот“.

Прочетете още: Евроинс пуска първата за родния пазар застраховка срещу киберрискове

„Като всяка друга компания преди години започнахме инвестиции в дигитални технологии, като те трудно навлизат в застрахователния бранш не само заради регулаторни причини, коментира Кирил Бошов, главен изпълнителен директор на „Евроинс Иншурънс Груп“ АД.

 

Калин Костов, изпълнителен директор на „Евроинс Живот“, Христо Ласков, Centio,  и Кирил Бошов, главен изпълнителен директор на „Евроинс Иншурънс Груп“ АД представят стартиращата платформа Oli

Кирил Бошов, главен изпълнителен директор на „Евроинс Иншурънс Груп“ АД (най-вдясно) представя стартиращата платформа Oli. Снимка: Владимир Владков

Според него цената е основен, но е единственият важен компонент в застраховането. „При застраховка най-важна е защитата на потребителя. Нови външни играчи навлизат в тази сфера, възползвайки се от по-бавното развитие на цифровите процеси. Но и потребителите трябва да са уверени, че пазарувайки през интернет, те що имат същите права и защити, каквито и при сключване на хартиената полица, поддръжка от лицензирана застрахователна компания.“ Има и на кого „да се оплачат“ в случай на нередност на този силно регулиран пазар.

Цифров застраховател

Идеята за изцяло дигитален канал за продажба на застраховки „Живот“ е на служители от Евроинс Живот. Компанията взела решение да изнесе идеята като външен процес, създавайки екип от служители, към които впоследствие се включили и външни специалисти, включително от Uber. Платформата е реализирана за около една година, като в първите няколко месеци създадохме т.нар. „минимално жизнеспособен продукт“ (MVP), с който за да докажем, че има или няма пазар за него, обясни Костов. „Направихме в Wordpress сайт с два продукта – за кредитополучатели на ипотечни и на потребителски кредити, с плъгин за плащания, и функция за офериране. Изпратихме информация за него еднократно по е-поща до 3000 служители на Еврохолд, като за един месец от 200 кликвания стигнахме до 49 оферти, а в края на месеца вече имахме 12 подписани полици. Това бе достатъчно да убедим ръководството в жизнеспособността на идеята“, допълни Костов.

Калин Костов, изпълнителен директор на „Евроинс Живот

Калин Костов, изпълнителен директор на „Евроинс Живот

Следва одобрение на бюджета, привличане на външни експерти към екипа, подкрепени от корпоративна група, от борд на съветниците, включително от хора с опит в Европа. „От голяма световна конференция за Интернет на нещата разбрахме, че големите застрахователи в света правят същото - стартиращи фирми вътре в организацията, които да тестват пазарите и потребителското търсене, добави Костов.

През май т.г. започва изграждането на сайта, а от 19 септември той вече предлага първия продукт - застраховка „Живот“ за кредитополучатели. „Поръчахме и пазарно проучване и то потвърди с „крещящи цифри“, че българският пазар има нужда от дигитален застраховател с всички уникални неща – включване на изкуствен интелект, чат бот възможности за управление на комуникацията с клиентите , бързо изплащане на щети“, коментира Костов и допълни, че екипът на стартъпа се работи усилено върху изкуствения интелект.

Следващите продукти, които евентуално ще се предлагат през платформата Oli, ще са нови услуги, които не присъстват на нашия пазар. Сред тях ще са здравна застраховка, пътническа и застраховка за индивидуални злополуки (включително семейна). Това са трите области, върху които мислим, като разпитваме и клиентите какво биха си купили, а те дават всякакви идеи – от застрахова на ски и велосипеди до домашни любимци“, заяви Костов.

Финансиране на бъдещи стартъпи

„Въпреки че застраховането е силно регулирана област, в Евроинс се стремим да представяме изцяло нови продукти, които няма да са част от традиционните готови предложения тип „Гражданска отговорност“, заяви Кирил Бошов. - В България вече работят десетки хиляди ИТ специалисти, които имат нужда от нови застрахователни продукти, които да предоставят дигитално изживяване и при поръчка, и при плащане, и при регистриране и изплащане на щети.“

По думите му Евроинс иска да е новатор в застраховането и вече предлага кибер застраховки. „За защитата на бази данни ще се говори все повече, това са рискове пред всеки потребител, като целият процес по защита на данните е свързан и със застраховки“, добави той.

За да развива иновативни продукти, Евроинс създава фонд на обща стойност 2 милиона лева. Средствата ще се използват за финансова подкрепа на дигитални инициативи както на служители по примера на Oli, така и на външни предприемачи. „Ще търсим идеи от други стартъпи за тяхното развитие, каза Бошов. - Екипът на Oli трябваше да защити идеята пред борда, за да се задели бюджет. Така че ако млади хора имат иновативна идея в сферата на застраховането, ще я разгледаме и ако „има живот“ в нея, ще бъде финансово подкрепена.“

Същевременно тези млади хора ще са с развързани ръце, докато ако действат в рамките на голямата компания, ще се сблъскат със сериозни ограничения, допълни изпълнителният директор на „Евроинс Иншурънс Груп”. Възможно е фондът да подкрепи 20 проекта с по 100 000 лв., както и по-малък брой проекти с по-голяма сума.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Тод Англин, Progress:  София има страхотна общност от софтуерни разработчициТод Англин, Progress: София има страхотна общност от софтуерни разработчици

Конференцията DevReach се завръща в София, има месец до събитието, а всички билети вече са разпродадени, коментира главният евангелист на Progress.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас