“ози сайт използва бисквитки (cookies). јко желаете можете да научите повече тук. –азбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  ƒискусии  •   ариерна зона  •  —ъбити€
COMPUTERWORLD | ¬иртуална и добавена реалност
12 сеп
2017
 
 

IDC: $471 млн. от AR и VR в ÷ентрална и »зточна ≈вропа през 2017 г.

—кок в разходите за добавена реалност от страна на компаниите се очаква след 2018 г.

2657 прочитани€, 0 коментара

262 на сто ръст на приходите от продукти за виртуална (VR) и добавена реалност (AR) в ÷ентрална и »зточна ≈вропа (÷»≈) през 2017-та спр€мо 2016 г. очаква Gartner. ƒо кра€ на годината оборотът в сегмента тр€бва да достигне 471 млн. долара, след като през миналата той бе 130 млн. ƒо 2021 г. пък анализаторите очакват средни€т годишен ръст да е 133 на сто, като в кра€ на периода пазарът в региона ще е на стойност 9 млрд. долара. 

 акто и на световната сцена потребителските продукти засега ще бъдат най-големи€т източник на приходи, генерирайки 38% от приходите в ÷ентрална и »зточна ≈вропа. ¬ това число анализаторите включват свързаните с AR и VR хардуер, софтуер и услуги. ¬одещи ще са продуктите за виртуалната реалност.

“оп сфери на професионална употреба на AR/VR до 2021 г.

ѕрочетете още: IDC: ѕазарът на виртуална и добавена реалност ще се удво€ва ежегодно

 орпоративните разходи в тази насока засега ще са по-малки, поне докато тези технологии не станат по-обичайна част от ежедневието. ¬се пак, най-големи професионални пазари ще са дискретното и процесното производство, които заедно ще държат д€л от около 100 млн. долара в кра€ на насто€щата година. ѕрез цели€ разглеждан период (2016-2021 г.) потребителски€т пазар ще продължава да е водещ, но от негови€ д€л постепенно ще отнемат професионални сфери като търгови€та на дребно, здравеопазването и образованието. «аедно с комуналните услуги това ще са най-бързораст€щите индустрии от гледна точка на технологиите за добавена и виртуална реалност.

ѕо отношение на сценариите за корпоративната им употреба индустриалната поддръжка (производство), обучени€та в сферата на процесното производство и управлението на доставки (транспорт) привличат най-много инвестиции. «а следващите години от IDC очакват раздвижване в области като образованието (при полева и лабораторна работа), търгови€та на дребно (представ€не на продукти) и комуналните услуги (за обучени€). 

ѕотребителски€т сегмент пък, очаквано, ще бъде доминиран от игрите през цели€ разглеждан период, като очаквани€т ръст е 230%. јнализаторите очакват още скок в разходите за добавена реалност от страна на компаниите след 2018 г.

Ќј…-Ќќ¬» Ќј…-„≈“≈Ќ» ѕ–≈ѕќ–Џ„јЌ»
“ќѕ100 Ќј “≈’ЌќЋќ√»„Ќ»“≈  ќћѕјЌ»»


—лайдшоу
»Ќ“≈–¬ё
“од јнглин, Progress:  —офи€ има страхотна общност от софтуерни разработчици“од јнглин, Progress: —офи€ има страхотна общност от софтуерни разработчици

 онференци€та DevReach се завръща в —офи€, има месец до събитието, а всички билети вече са разпродадени, коментира главни€т евангелист на Progress.

ѕ–»Ћќ∆≈Ќ»я
јЌ ≈“ј

 акво мислите за FireFox OS?

»нформаци€ за ¬ас