Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Смартфони
28 авг
2017
 
 

Защо се провалиха смарт часовниците?

Големите производители на смарт часовници– Apple, Samsung и другите, нахлуха на пазара преди технологията да е готова и без да има фокус върху корпоративната употреба.

2962 прочитания, 0 коментара
Страница 1 от 3

Смарт часовниците се провалиха като самостоятелна продуктова категория, защото основните играчи в индустрията направиха няколко големи грешки.

Те започнаха с потребителските модели и смятаха, че в предприятията те сами ще навлязат подобно на смартфоните. А всъщност подходът трябваше да е обратен.

Преди 3 години се очакваше, че смарт часовниците бързо ще се превърнат в процъфтяваща категория, отделен голям пазар в електрониката. Вместо това те все още са гривнички, предоставящи съобщения от смартфоните, както и придружители на запалените по фитнеса. Сред останалите начини на ползване са телефонни разговори, аларми, е-поща, преглеждане на снимки и видео, навигация, управление на музика и домашна автоматизация, според анализа на NPD Group.

Прочетете още: IDC: Двоен спад на продажбите на „умни“ часовници

Tambour Horizon на Louis Vuitton' изглежда впечатляващо, но е доста голям, няма много функции и струва $2490.

Tambour Horizon на Louis Vuitton' изглежда впечатляващо, но е доста голям, няма много функции и струва $2490.

Първите успешни модели вече са забравени. Motorola излезе от пазара. Pebble приключи дейността си през декември. Jawbone направи същото, но през юли тази година. Intel, която придоби фирмата за носима електроника Basis, затвори компанията и напусна изцяло областта на фитнес тракерите и смарт часовниците. Fitbit продаде 2,3 милиона устройства по-малко през последното тримесечие в сравнение с същия период на миналата година.

Предлагайки отворена платформа за всеки производител, който реши да създава на нейна база смарт часовници, платформата Android Wear на Google бе много привлекателна за индустрията, когато стартира преди близо три години и половина. Ако се върнем към днешния ден Apple Watch на Apple, който използва WatchOS, доминира на пазара, а частният вариант Tizen на Samsung е доста по-назад. Android Wear остава на опашката.

Strategy Analytics заяви, че през първото тримесечие на тази година Apple е държала 57% от пазара с нейния Apple Watch, а Samsung и Google се борят за остатъка съответно с 19% дял за Tizen и 18% за Android Wear. Според Gartner Apple ще остане начело поне до 2021 г.

Фирмите са предпазливи с числата. Но е много вероятно повече, ако не и всички производители на смарт часовници да губят пари. Лидерите Apple и Samsung може би нямат нищо против. Все пак смарт часовниците допълнително подхранват лоялността към платформите за смартфони.

1 23
НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ТОП100 НА ТЕХНОЛОГИЧНИТЕ КОМПАНИИ

Фирмите представят
Успешни внедрявания в малки и средни компании

Успешни внедрявания в малки и средни компании

Практически опит от ERP проекта в „ЕрДжи Консулт“ ЕООД

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Тод Англин, Progress:  София има страхотна общност от софтуерни разработчициТод Англин, Progress: София има страхотна общност от софтуерни разработчици

Конференцията DevReach се завръща в София, има месец до събитието, а всички билети вече са разпродадени, коментира главният евангелист на Progress.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас