Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Виртуална и добавена реалност
24 авг
2017
 
 

IDC: Пазарът на виртуална и добавена реалност ще се удвоява ежегодно

През 2017 г. потребителският сегмент ще изпреварва корпоративния, но тези технологии стремително си намират място в компаниите

1939 прочитания, 0 коментара

Световният пазар на продукти и услуги, свързани технологии за виртуална (VR) и добавена реалност (AR) ще нараснат от 11,4 млрд. долара през 2017-та до почти 215 млрд. през 2021 г. прогнозира IDC. По този начин средният ръст през следващите няколко години ще е средно 113,2%.

През 2017 г. пoтребителският сегмент от VR/AR пазара ще превъзхожда по обем корпоративния, но в САЩ той скоро ще бъде задминат от сегменти като непрекъсваемото и дискретното производство, държавните служби, търговията, строителството, транспорта и професионалните услуги.

В Азиатско-тихоокеанския регион и Западна Европа обаче потребителската сфера ще продължава да е водеща до края на разглеждания период. 

Прочетете още: Български вафли предложиха иновативно приложение за добавена реалност

Технологиите за виртуална и добавена реалност увеличават популярността си в корпоративна среда, като тяхната употреба ще е устремена само нагоре, уверени са от IDC. Още през настоящата година те ще започнат да намират своето място в сферата на рекламата при търговията на дребно (за целта компаниите се очаква да похарчат 442 млн. долара), при дейности като сглобяване на продукти и осигуряване на безопасност (362 млн. долара) и обучения в сферата на непрекъсваемото производство (309 млн. долара). 

До 2021 г. на водещи за тези технологии ще станат сферите на обслужване на промишлена и обществена инфраструктура (съответно 5,2 млрд. и 3,6 млрд. Долара). Пазарът на AR и VR игри пък ще генерира до 9,5 млрд. долара.

Сегменти, в които използването на AR и VR ще нараства най-бързо пред следващите 5 г.

Сегменти, в които използването на AR и VR ще нараства най-бързо пред следващите 5 г.: 1 – Лабораторни и полеви изследвания; 2 – Лечение и физическа рехабилитация; 3 – Поддръжка на обществена инфраструктура; 4 – Анатомични диагнози.

  1. Лабораторни и полеви изследвания
  2. Лечение и физическа рехабилитация
  3. Поддръжка на обществена инфраструктура
  4. Анатомични диагнози

Източник: IDC, юли 2017 г.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ТОП100 НА ТЕХНОЛОГИЧНИТЕ КОМПАНИИ

Фирмите представят
Успешни внедрявания в малки и средни компании

Успешни внедрявания в малки и средни компании

Практически опит от ERP проекта в „ЕрДжи Консулт“ ЕООД

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Тод Англин, Progress:  София има страхотна общност от софтуерни разработчициТод Англин, Progress: София има страхотна общност от софтуерни разработчици

Конференцията DevReach се завръща в София, има месец до събитието, а всички билети вече са разпродадени, коментира главният евангелист на Progress.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас