Световният пазар на продукти и услуги, свързани технологии за виртуална (VR) и добавена реалност (AR) ще нараснат от 11,4 млрд. долара през 2017-та до почти 215 млрд. през 2021 г. прогнозира IDC. По този начин средният ръст през следващите няколко години ще е средно 113,2%.
През 2017 г. пoтребителският сегмент от VR/AR пазара ще превъзхожда по обем корпоративния, но в САЩ той скоро ще бъде задминат от сегменти като непрекъсваемото и дискретното производство, държавните служби, търговията, строителството, транспорта и професионалните услуги.
В Азиатско-тихоокеанския регион и Западна Европа обаче потребителската сфера ще продължава да е водеща до края на разглеждания период.
Прочетете още: Български вафли предложиха иновативно приложение за добавена реалност
Технологиите за виртуална и добавена реалност увеличават популярността си в корпоративна среда, като тяхната употреба ще е устремена само нагоре, уверени са от IDC. Още през настоящата година те ще започнат да намират своето място в сферата на рекламата при търговията на дребно (за целта компаниите се очаква да похарчат 442 млн. долара), при дейности като сглобяване на продукти и осигуряване на безопасност (362 млн. долара) и обучения в сферата на непрекъсваемото производство (309 млн. долара).
До 2021 г. на водещи за тези технологии ще станат сферите на обслужване на промишлена и обществена инфраструктура (съответно 5,2 млрд. и 3,6 млрд. Долара). Пазарът на AR и VR игри пък ще генерира до 9,5 млрд. долара.
Източник: IDC, юли 2017 г.