Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Хардуер
24 авг
2017
 
 

Ръстът при продажбите на iPad не означава, че таблетът заменя компютри

2755 прочитания, 0 коментара

Apple съобщи за 15% ръст в продажбите на iPad през второто тримесечие на 2017 г. Това е първото увеличение при доставките на таблети за повече от четири години.

Според анализатори обаче се търсят предимно по-евтини устройства и ръстът няма връзка с кампанията да убеждава клиентите да купуват таблети вместо персонални компютри.

Таблетите не заменят компютри... засега.

Прочетете още: Следващият ви фирмен компютър ще е лаптоп 2-в-1

“Повечето анкетирани даже не разглеждат подобна възможност”, посочва Бен Бенджерин от Creative Strategies, позовавайки се на проведено от неговата компания изследване, призвано да изясни отношението на купувачите към заявлението на Apple, че таблетът е пълноценен конкурент и замяна на традиционния компютър.

Над две трети от анкетираните въобще не са чували за подобна реклама от страна на Apple. Една четвърт са я срещали, но не смятат че таблетът може да замести компютъра. Всеки шести пък споделя, че бидейки доволен от своето Windows или Mac устройство, е готов да обмисли преминаване към iPad, когато то се наложи да бъде заменено. 

Едва 5 на сто от запитаните американци споделят, че вече са преминали от PC към iPad.

Дори споменатите “всеки шести” (т.е. 16%) да се трансформират в реални продажби, тяхното количество все пак би било недостатъчно за обръщане на тенденциите при таблетите, обяснява още Бенджерин. По думите му за целта този дял трябва да се с 40-50 на сто по-висок.

Засега данните показват, че призивът на Apple да се преминава от компютри на таблети не резонира у потребителите. Всъщност никоя от рекламните кампании на фирмата не е причина за споменатия ръст, 

“Средната цена свидетелства за това, че новият модел iPad, предлаган за 329 (в САЩ) долара, се радва на добра популярност – споделя още Бенджерин. – Средната цена през приключилото през юни тримесечие е 435 долара, отбелязвайки 11% спад спрямо аналогичния период на 2016 г.” 

Този спад означава, че ръстът е по отношение на най-евтиния пълноразмерен iPad, който Apple представи през март, заменяйки с него iPad Air. 

“Една от изненадите стана количественият ръст при продажбите на iPad, идващ след 4-годишен спад – посочва Ян Доусън, главен аналитик в Jackdaw Research. – Засега обаче е налице само едно приключено тримесечие, в което е налице ръст. И причината за него са увеличените продажби на по-евтини таблети, представени в началото на настоящата година.” 

“Въпреки всичко обаче, прокарвайки идеята за превъзходството на таблетите пред персоналните компютри, Apple е на прав път – счита Бенджерин. – Тя трябва да продължава да със своите рекламни клипове. Впрочем много ще зависи и от новата операционна система iOS 11, която вероятно ще излезе през следващия месец. Тя ще разполага с файлов мениджър, приложенията ще могат да работят в прозорци и ще поддържа функции като “drag-and-drop” на таблети – т.е. набор от основни офисни инструменти, необходими на потребителите на персонални компютри. Apple трябва да поддържа избраната посока, превръщайки iPad в компютърна платформа с общо предназначение в очите не само на потребителите, но и на разработчиците. Засега последните не разглеждат iPad като офисна платформа.” 

Друг параметър, който трябва да манипулира Apple е цената. Успехът на компанията да наложи таблетите си като замяна на традиционните компютри зависи от това доколо е гъвкава тя по отношение на ценообразуването. През тя намали цената на iPad Air 2 със 70 долара (-18%), предлагайки модела за 329 долара. Подобни намаления способстват за увеличаване на интереса към iPad в ролята му на персонален компютър, както от страна на корпоративните, така и от крайните потребители. Междувременно за много хора засега единственото подобно устройство е техният смартфон.

По ирония на съдбата високата цена на iPhone помага за увеличаването на популярността на iPad, тъй като таблетите се разглеждат като спомагателни устройства за извършване на дейности, за които екранът на смартфона е прекалено малък.

“Мисля, че в близките три-четири години потребителите ще започнат активно да усвояват това направление”, заключва Бенджерин.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ТОП100 НА ТЕХНОЛОГИЧНИТЕ КОМПАНИИ


Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Тод Англин, Progress:  София има страхотна общност от софтуерни разработчициТод Англин, Progress: София има страхотна общност от софтуерни разработчици

Конференцията DevReach се завръща в София, има месец до събитието, а всички билети вече са разпродадени, коментира главният евангелист на Progress.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас