Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Преносими компютри
26 юли
2017
 
 

Следващият ви фирмен компютър ще е лаптоп 2-в-1

Таблетите залязват, но лаптопите тип две в едно си проправят път в корпорациите, по данни на Forrester и IDC

3617 прочитания, 0 коментара

Интересът на масовите потребители към таблетите се спазва, но корпоративният сегмент подхожда по друг начин към тази категория устройства, стимулиран от изделия като Apple iPad Pro и лаптопи тип „2-в-1“, работещи под Windows.

Броят на таблетите, притежавани от крайни клиенти, се очаква да спадне с около 3,3% годишно, а броят на таблетите във фирмите ще расте със средногодишен темп от 6,9 на сто до 2022 г., показва изследване на Forrester Research.

Проникване на таблетите според Forrester

Прочетете още: Овластяването на потребителя се отразява и на CRM софтуера

Глобално мобилните устройства ще се ползват от над 5,5 милиарда потребители през 2022 г., или двойно повече в сравнение с 2008 г. (2,8 млрд.), показват още данните на Forrester.

Смартофните с големи екрани ще „допринесат“ за „залеза“ на таблетите, докато разнообразните сценарии на ползване на моделите две-в-едно ще стимулират продажбите в корпоративния сектор.

Глобално проникване на мобилните устройства според Forrester

От 5,5 милиарда потребители на мобилни устройства през 2022 г., собствениците на смартфони ще са почти 70%.

Почти 94% от смартфоните ще използват Android или iOS. Операционната система на Google ще е доминираща при смартфоните, завоювайки 73% от пазара, или над 1,8 милиарда потребители през 2016 г. Очакват се Android да запази водачеството, твърдят анализаторите.

Проникване на мобилните операционни системи според Forrester

Прогнозите им за ръст включват таблети, закачащи се към клавиатури, от типа на Microsoft Surface и iPad Pro, но от „сметките“ неясно защо са отпаднали преобразуващи се устройства като Lenovo Yoga.

В друг доклад на IDC за световните продажби на персонални изчислителни устройства се посочва, че конвертируемите модели 2-в-1 набират популярност сред бизнес потребителите, като годишният ръст в света е над 46% за първото тримесечие на 2017 г.

През следващите 4 години закачащите се към база таблети ще растат средногодишно с 21,2%, според IDC

В същото време базовите модели таблети, които не се използват като заместител на лаптоп, ще изпаднат от плановете на фирмите. Продажбите на „чисти“ таблети ще намаляват с 6,5% годишно, а ноутбуците и мобилните работни станции ще нарастват само с 0,7% годишно до 2021 г, според IDC.

Силно влияние за проникването в бизнеса има новите модели 2-в-1 с по-големи екрани като новият iPad Pro, който се предлага и с 10,5-инчов, и с 12,9-инчов дисплей и закачаща се лесно клавиатура. Dell пък предлага моделите Latitude 5000 2-in-1 (с 12-инчов екран) и Latitude 7000 (с 13-инчов екран).

„Комерсиалните PC-та се възраждат с новия си дизайн, с форм фактори 2-в-1, за които можехме само да мечтаем преди няколко години, а сега са реалност“, заяви Боб О'Донъл, президент и главен анализатор в TECHnalysis Research. - Иновациите на Dell в категорията 2-в-1, които варират от закачащи се модели с панти, въртящи се на 360 градсуа, правят фурор по отношение на продуктивността, предоставяйки гъвкавост и прекрасен дизайн, желани от днешните мобилни служители“.

През миналата година Dell обяви, че излиза от бизнеса с Android таблети и се фокусира върху Windows базирани лаптопи 2-в-1. По-рано този месец Dell обяви, че продажбите й на лаптопи 2-в-1 са скочили с 48% през първото тримесечие на 2017 г.

Големите екрани като 13-инчовите модели могат да предложат „изживяване като при лаптоп, комбинирано с удобството на таблет, когато той е нужен“, заяви вицепрезидента на Dell за комерсиалните решения Кърк Шел.

„От наша гледна точка предизвикателството при мобилните устройства е, че те трябва да предлагат максимална продуктивност за даден тип работа, обяснява Шел. - Таблетите са атрактивни заради своя размер, тегло и гъвкавост, но в края на краищата не успяват да поддържат стандартната офисна продуктивност заради ограниченията на клавиатурата. Моделите две-в-едно решават този проблем чрез по-добра интеграция на корпоративен клас клавиатури в ДНК-то на платформата“, допълва Кърк Шел. Според него този сегмент от пазара ще продължи да расте, тъй като ще се появяват все по-креативни начини на ползването им в корпоративния бизнес.

Таблетите с възможност за закачане на клавиатурата достигнаха обем от 8,1 милиона устройства в края на 2015 г., а за последното тримесечие на миналата година броят им почти се удвои. „Това означава, че традиционните лаптопи остават основна част от нашия бизнес и очакваме това да е така в средносрочен план, коментира Шел. - Нашите потребители ни обясняват, че лаптопите предлагат най-добрия баланс между потребление и творчество, затова продължаваме да правим подобрения на размера, теглото и дълготрайната употреба на класическите ноутбуци.“

Според Житеш Убрани, старши анализатор в IDC, „закачащите се таблети не оказват засега никакъв натиск върху пазара на ноутбуци“, каквото и да говорят маркетинг шефовете. „Потребителите тепърва започват да преминават от стария модел на потребление на моноблок таблетите към по-продуктивните закачащи се към клавиатура таблети. В същото време предимствата от това да имащ тънка сензорна продуктивна машина блестят ярко в традиционната PC категория, така че и производители, и потребители се фокусират върху премиум устройства в категориите „конвертируеми“ и „ултратънки“, добавя Убрани.

Изключвайки моделите 2-в-1, проучването на Forrester показва, че употребата на таблети ще остане слабо, макар че ще нараства от около 100 милиона броя през 2016 г. до около 155 милиона през 2022 г. „Причината за ръста при iPad Pro и 2-в-1 е нарастващото проникване на тези устройства в офиса, където те се ползват като второ устройство“, заяви за Computerworld анализаторът от Forrester Сатиш Мина.

Моделите iPad Pro държат в момента 10% от продажбите на iPad, но Forrester очаква този дял да расте в бъдеще именно заради интереса на бизнеса към тях. „Като цяло пазарът на таблети обаче ще спада“, допълва Мина.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ТОП100 НА ТЕХНОЛОГИЧНИТЕ КОМПАНИИ

Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Стандартизирането към добрите практики на ITIL: приоритет за VIVACOMСтандартизирането към добрите практики на ITIL: приоритет за VIVACOM

Разговор с Росен Тончев, новият директор на дирекция „Информационни технологии“ на телекомуникационния оператор.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас