Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Бизнес
26 юли
2017
 
 

3,4% ръст за второто тримесечие отчете Мтел

Увеличението на печалбата EBITDA на българския оператар е с над 8,6 на сто след няколко години спад.

2615 прочитания, 0 коментара

Владимир Владков

Общо 103,3 милиона евро са приходите на Мобилтел за второто тримесечие на 2017 г., или с 3,4% повече спрямо същия период на миналата година. За полугодието ръстът на българския оператор е още по-голям – с над 5 на сто до 206,8 млн. евро, показват данните от финансовия доклад на Telekom Austria Group, публикуван на 25 юли на сайта на австрийската телеком група. За периода април – юни 2017 г. Мтел успява да увеличи и печалбата преди данъци и амортизации EBITDA до 33,4 млн. евро, което означава 8,6 на сто годишен ръст.

Приходите от мобилния бизнес на Мтел са се подобрили с 2,6%, надхвърляйки 80 млн. евро, но отново това се дължи на засилените продажби на мобилни устройства, които са нараснали с впечатляващите 33,9% до над 12,5 млн. евро, докато постъпленията от мобилни услуги продължават да спадат, макар и само с 1,6 на сто. Въпреки това приходите от мобилни услуги в размер на 66,4 млн. евро имат най-голям дял в общия оборот на компанията.

Прочетете още: Telekom Austria Group успя да вдигне приходите си с 4 на сто

Фиксираният бизнес на Мтел продължава да се развива с по-бързи темпове, като приходите от телевизионни и интернет услуги са нараснали с 6,2 на сто до 23,1 млн. евро.

Мобилният бизнес зависи от широколентовия достъп

„През второто тримесечие на 2017 г. конкурентната среда в България остава предизвикателна. Това се вижда доста добре в бизнес сегмента, където отчитаме подобрение, но все още сравнението на годишна база е негативно“, пише в доклада на TAG.

Мобилните приходи на Мтел за Q2 2017

За се справи с ценовия натиск Мобилтел е запазила фокуса си върху управлението на добавената стойност, наблягайки върху усилията за запазване на ценните потребители. Според доклада, това е довело до подобряване на тенденциите по отношение на приходите и до ръста на печалбата EBITDA след няколко години на спад. Положителното развитие е резултат и от леко промененото ценоообразуване в мобилния бизнес сегмент, както и от стабилните постижения в сегмента на крайните потребители. Търсенето на мобилни данни расте, което е довело до лек ръст на услугите за мобилен широколентов достъп.

Компанията е успяла да намали и броя на отказващите си абонати (т.нар. churn rate), като това е довело до увеличение на абонатната база с 0,7 на сто до над 4,101 млн. мобилни потребители, от които 3,487 млн. са абонати с дългосрочен договор. Въпреки това средният месечен приход от един абонат е спаднал с 1,7% до 5,4 евро.

 

Фиксираният бизнес

От TAG отбелязват още включването през първото тримесечие на ексклузивните спортни канали в продуктите за фиксираните линии. Тъй като от второто тримесечие тези канали вече са платени, операторът е започнал да събира такси за използването им и това е допринесло за ръста на приходите от фиксирания бизнес до 45,5 млн. евро за първото полугодие на 2017 г.

Приходите на Мтел от фиксирани линии, включително сателитна телевизия

Общият брой фиксирани устройства, носещи приходи на Мтел (сателитни и цифрови приемници, обозначени в доклада като RGU), е спаднал с 2,3 на сто до малко над 1 милион, докато в края на юни 2016 г. техният брой е бил 1,025 милиона. „Ръстът при широколентовия фиксиран достъп и платената телевизия само частично компенсира загубата от фиксираните гласови услуги“, обясняват от Telekom Austria Group намалелия брой фиксирани линии.

Увеличението на приходите от фиксирани линии обаче е факт, като това се дължи не само на ексклузивните спортни телевизионни пакети, а и на засиленото търсене на корпоративни решения, както и на по-големия брой сателитни ТВ абонати.

Средният месечен приход от една фиксирана линия (ARPL) е нараснал от 10,8 евро за Q2 2016 до 11,3 евро за второто тримесечие на 2017 г.

Общите разходи на оператора за периода са нараснали само с 1,1 на сто, което се дължи на по-високата цена на продаваните мобилни устройства, тъй като клиентите са търсели по-скъпи модели мобилни апарати. От компанията отчитат и по-високи разходи за служителите, главно за стимулиране на продажбите.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Тод Англин, Progress:  София има страхотна общност от софтуерни разработчициТод Англин, Progress: София има страхотна общност от софтуерни разработчици

Конференцията DevReach се завръща в София, има месец до събитието, а всички билети вече са разпродадени, коментира главният евангелист на Progress.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас