Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Човешки ресурси
25 юли
2017
 
 

Ето кои са ключовите фактори за избор на месторабота

3723 прочитания, 0 коментара
Страница 1 от 2

Проучване сред специалистите от ИТ бранша у нас, проведено от Dev.bg, отговаря на въпросите: кои са най-важните привличането на работа, какво търсят служителите в профила на една компания, какво не им достига в иноформацията, достъпна онлайн и какво ги дразни. На базата на допитването от ИТ общността са формулирали пет фактора, които биха мотивирали хората да започнат работа в дадена компания и да останат в нея.

1. Атмосферата и културата в компанията

От разговорите с програмисти става ясно, че атмосферата е от ключово значение, тъй като специалистите прекарват голяма част от работните дни в офиса. Джагите, билярдната маса и страхотният кухненски кът сами по себе си не са най-важния фактор, но всъщност именно те показват каква е културата в компанията и в каква атмосфера протича работният ден. Грижата, както за комфортната и актуална работна среда, така и за забавлението и отдиха на екипа, не само показват отговорност, но и създават отлична атмосфера, която помага на служителите да дадат максимума от себе си.

Прочетете още: Жените ИТ у нас - най-много!

Местоположението на офиса също играе ключова роля за голяма част от ИТ специалистите и някои от тях биха пренебрегнали дадена компания, само защото местоположението на офиса е неудобно за тях.

Не е добра идея компаниите да акцентират върху екстри и удобства, които всъщност не са налични в момента или са условни. Например да се посочва, че компанията разполага с парко места за служителите си, но те всъщност да са на отделен платен паркинг или достигането от тях до офиса да отнема 20 минути ходене пеша. Или пък на парко мястото да може да се паркира най-много… велосипед.

Съвет от Dev.bg:

Добра идея е компаниите да заложат на повече снимки и видео материали от офиса, тиймбилдинги и екипни срещи. Това е чудесен начин да се пресъздаде духът в компанията, да се покажат нагледно предимствата на офиса и нейната култура.

2. Екипът

Често срещана практика е специалистите да избират местоработата си по препоръка от свой приятел, бивш колега или състудент, който работи в компанията. Затова и ролята на експертите в екипа, отборния дух и дори възрастта и полът на настоящите служители в ИТ отдела е ключова за бъдещите такива. Самите служители стават най-достоверните и ценни комуникатори на бранда на компанията. От беседите с Dev.bg става ясно, че всеки програмист прави проучване освен за самата компания и за настоящите й служители чрез социални мрежи, блогове, статии и интервюта.

Съвет от Dev.bg:

На база на получената информация от проучването, експертите на Dev.bg съветват компаниите да представят своите ключовите технически лица чрез снимки, техен блoг, профил в LinkedIn, връзки към интервюта, лекции, статии, ако такива са налични. Посланието, което компанията изпраща по този начин е ясно и кратко: “При нас работят качествени експерти, защото ние сме качествена компания!”.

1 2
НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Тод Англин, Progress:  София има страхотна общност от софтуерни разработчициТод Англин, Progress: София има страхотна общност от софтуерни разработчици

Конференцията DevReach се завръща в София, има месец до събитието, а всички билети вече са разпродадени, коментира главният евангелист на Progress.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас